Hei kaikki,

Ajattelin esittää kysymyksen meidän 60-luvun talosta.

Meillä on vanha ilmanvaihtokanava, joka minun täytyy purkaa ja tukkia, kun uusi ilmanvaihtojärjestelmä asennetaan keittiöön.

Ongelmana on, että vanha järjestelmä on liian matalalla ja haluan laskea kattoa. Olen epävarma, onko se lasikuitua vai asbestiä.

Olemme aiemmin lähettäneet analyysin keittiön laatoista, jotka eivät olleet asbestia, mutta ajattelin kysyä ensin ennen kuin lähetän tämän.

Kiitos etukäteen!

"Anteeksi, jos minun suomen kieleni ei ole täysin oikea, puhun englantia"

• Vanha ilmanvaihtokanava 60-luvun talossa. Kanava on liitetty joustavaan putkeen metallipidikkeellä. Puu- ja kiviseinä taustalla.
  • Kivimäisen materiaalin palanen puupinnalla, mahdollisesti osa vanhaa ilmanvaihtojärjestelmää, jonka asbestipitoisuutta epäillään.
Mielestäni tämä näyttää olevan tyypillinen tapaus asbestia. Jos aiot poistaa kanavan, yritä saada se pois kokonaisena. Silloin et altistu asbestipölylle.

• Tykkään
ON2IT
  • Laddar…
Kyllä, kanava on tehty eterniitistä, joka sisältää asbestia.

• Tykkään
ON2IT
  • Laddar…
Kiitos vastauksistanne!!
Olin epäillyt, että se oli

Epätyypillistä, että tapaus on näin selvä, täällä ei tule keskustelua siitä, onko joku vainoharhainen!

Jos mahdollista, voi kostuttaa sen ja alueen ennen kuin aloittaa sen purkamisen, silloin on vähemmän riski pölylle, ja se pöly, mikä syntyy, tarttuu kosteuteen ja on helppo pyyhkiä pois kankaalla, jonka jättää yhdessä muun kanssa.

• Tykkään
ON2IT ja 1 muu
  • Laddar…
Satsuki
Voidaan myös maalata rakenteeseen ja murtopintoihin sitomaan pölyä purkamisen yhteydessä.

• Tykkään
Anna_H ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.