Hei!

Olen ostanut suuren klinkkerilaatan 80x180cm, jonka haluaisin ripustaa seinälle koristeellisena tauluna.

Mikä on paras ratkaisu ripustamiseen?
Minulla on ajatus, että laatta voitaisiin liimata levyyn, johon kiinnitetään "koukkuja", ja se voidaan sitten ripustaa seinään ruuveilla. Mutta minkä tyyppinen levy olisi sopivin?

Onko jollain ehdotuksia, miten voisin tehdä tämän?
 
Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Jos tila on kuiva, valitse vanerilevy. Jos se on kostea, kuten kylpyhuone tai sauna, valitse kuitusementti/minerit.

Liimaa rakennusliimalla, joka sopii molemmille pinnoille. Esimerkiksi PL200, PL400 jne., mutta en koskaan muista, kumpi on mikä, joten lue putkilosta ennen kuin valitset.
 
Mahtavaa! Kiitos vastauksesta!

Mitä mieltä olet, jos käytän Tec7:tä tavallisen liiman sijaan? Vaikuttaa kestävältä ja "anteeksiantavalta" ajatellen vanerin liikkuvuutta..
 
Se toimii varmasti.

Joustavan liiman etuna on, että liimasauma kestää paremmin liikkeitä, juuri kuten ajattelet. Siten se sallii vanerin liikkumisen. Toisaalta voidaan väittää, että ei-joustava liima pitää vanerin paremmin paikoillaan, jotta se ei pääse liikkumaan (ts. ei pääse pullistumaan jne.).

En tiedä, kumpi argumentti on oikeampi tässä tapauksessa. Vaistoni sanoo ohut vaneri ja ei-joustava liima. Mutta en ole mikään asiantuntija tässä, enkä ole varma.

Luultavasti molemmat toimivat erinomaisen hyvin.
 
  • Tykkään
Evo.st
  • Laddar…
Kiitos vinkeistä
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.