3 142 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
Paneeli portaikkoon ja yläkerran käytävään.
Hei,
Minulla on vanha 1,5-kerroksinen talo 50-luvulta ja eteinen yläkertaan ja yläkerta itsessään näyttävät kamalilta. Siellä on useita kerroksia tapettia ja niiden päällä erilaisia kudottuja tapetteja, jotka ovat irtoamassa ja kupruilevat siellä täällä. Ei varmastikaan ole kosteutta, mutta vanhaa ja vain huonosti tehtyä.
Koska kaiken irrottaminen on todella vaikeaa, mietin sen peittämistä jollain paneelilla. Se voisi olla tavallinen puupaneeli, jota minulla jo on ala-aulassa (viimeinen kuva), mutta mietin, onko olemassa jotain muuta hyvää, fiksua, helppoa ja/tai kustannustehokasta vaihtoehtoa. Tavoitteena on, että se on lopulta valkoinen.
Ajattelin jonkin aikaa sellaisia suuria levyjä, jotka näyttävät paneelilta, mutta koska portaikossa on niin korkeaa, ne näyttäisivät oudolta, jos ne pitää saumata korkeussuunnassa.
Onko olemassa jotain seinille tarkoitettua klikattavaa lattiankaltaista ratkaisua tai muuta hyvää vaihtoehtoa, jota en ole huomannut?
Olen kiitollinen kaikista vinkeistä, mutta kipsi ja tasoite eivät houkuttele, ja korjaustapetti ei peitä kaikkia vikoja ilman suurta valmistelutyötä, joten mieluusti muita vaihtoehtoja.
Minulla on vanha 1,5-kerroksinen talo 50-luvulta ja eteinen yläkertaan ja yläkerta itsessään näyttävät kamalilta. Siellä on useita kerroksia tapettia ja niiden päällä erilaisia kudottuja tapetteja, jotka ovat irtoamassa ja kupruilevat siellä täällä. Ei varmastikaan ole kosteutta, mutta vanhaa ja vain huonosti tehtyä.
Koska kaiken irrottaminen on todella vaikeaa, mietin sen peittämistä jollain paneelilla. Se voisi olla tavallinen puupaneeli, jota minulla jo on ala-aulassa (viimeinen kuva), mutta mietin, onko olemassa jotain muuta hyvää, fiksua, helppoa ja/tai kustannustehokasta vaihtoehtoa. Tavoitteena on, että se on lopulta valkoinen.
Ajattelin jonkin aikaa sellaisia suuria levyjä, jotka näyttävät paneelilta, mutta koska portaikossa on niin korkeaa, ne näyttäisivät oudolta, jos ne pitää saumata korkeussuunnassa.
Onko olemassa jotain seinille tarkoitettua klikattavaa lattiankaltaista ratkaisua tai muuta hyvää vaihtoehtoa, jota en ole huomannut?
Olen kiitollinen kaikista vinkeistä, mutta kipsi ja tasoite eivät houkuttele, ja korjaustapetti ei peitä kaikkia vikoja ilman suurta valmistelutyötä, joten mieluusti muita vaihtoehtoja.
Ei ehdotuksia?T twp sanoi:Hei,
Minulla on vanha 1,5-kerroksinen talo 50-luvulta ja eteinen ylös ja yläkerrassa näyttää kamalalta. Siellä on useita kerroksia tapettia ja niiden päällä erilaisia kudottuja tapetteja, jotka ovat irtoamassa ja kupruilemassa siellä täällä. Tuskin siellä on kosteutta, mutta vanhaa ja todella huonosti tehtyä vain.
Koska kaiken irrottaminen on luultavasti todella vaikeaa, mietin sen sijaan peittämistä jonkinlaisella paneelilla. Se voisi olla tavallinen puupaneeli, kuten minulla jo on alakerran eteisessä (viimeinen kuva), mutta mietin, onko olemassa muita hyviä, fiksuja, yksinkertaisia ja/tai kustannustehokkaita vaihtoehtoja. Tavoitteena on, että lopputulos on valkoinen.
Jouduin jonkin aikaa miettimään sellaisia suuria levyjä, jotka näyttävät paneelilta, mutta koska portaikko on niin korkea, niiden pituussuuntainen saumakohta tulee näyttämään oudolta.
Onko olemassa jotain laminaattilattia-tyyppistä seinille tai muuta hyvää ratkaisua, jonka olen missannut?
Kiitollinen kaikista vinkeistä, mutta kipsiä ja tasoitusta en halua, eivätkä korjaustapetit tule peittämään kaikkia vikoja ilman massiivista pohjatyötä, joten mieluummin muita vaihtoehtoja.
Kuinka työlästä paneelin asentaminen on? Olettaa kai, että taakse pitää laittaa koolauksetkin vai?S Screew sanoi:
S
Screew
Talon omistaja
· Strängnäs
· 804 viestiä
Screew
Talon omistaja
- Strängnäs
- 804 viestiä
Minä asensin paneelin kattoon, se oli helppoa naulapyssyn kanssa. Pitääkö laittaa koolaukset vai ei, on makukysymys, jos pinta on jokseenkin suora, niin voi vaan laittaa paneelin. Muuten voi ostaa vähän kovalevyä ja laittaa sitä mahdollisiin kuoppiin, mutta jos tarkistaa suoralla laudalla ja naulaa niistä kohdista, joissa paneeli jo koskettaa pintaa, niin se ei ole välttämätöntä. Mutta uskoisin, että se onnistuu hyvin, vaikka ei keskity liikaa siihen, että kaikki olisi 100% täydellistä.T twp sanoi:
S
Screew
Talon omistaja
· Strängnäs
· 804 viestiä
Screew
Talon omistaja
- Strängnäs
- 804 viestiä
Tarkista, että dyckert menee kaikkien kerrosten läpi, niiden pitäisi osua puuhun, joka todennäköisesti on piilossa. Mutta voi olla hyvä tarkistaa, että siellä on jotain mihin voi naulata. Muussa tapauksessa sinun täytyy ehkä tehdä vähän kehystystä, voi käyttää 22 mm lankkua, joka kiinnitetään rankoihin.
Klikkaa tästä vastataksesi