Hei,

Minulla on pieniä ongelmia yhden verhokiskon kanssa, jonka kiinnitin kevytbetonikattoon. Nyt jälkikäteen ajatellen olisin mieluummin kiinnittänyt sen seinään, mutta tehty mikä tehty ja pohdin, voisiko tilanteen vielä pelastaa. Minulla on kaksi verhokiskoa, joista kevyemmät verhot pitävät niiden kanssa, joilla on käytetty pistokkeita ja ruuveja, kun taas toinen verhokisko, jossa oli raskaammat pimennysverhot, ei kestänyt.

Ongelma on, että reikiä on laajentunut ja sekä pistokkeet, ruuvit että hieman kattomateriaalia irronnut. Mietin, voisiko esim. joku kittityyppi tai vastaava täyttää reikiä ja sitten ottaa isomman pistokkeen, jotta se kestäisi? Vai pitäisikö minun panostaa erityiseen pistokkeeseen? Olen katsellut pistokkeita, jotka vasaroidaan, otan kiitollisena vastaan kaikki vinkit, jotka saan!

• Reikä kevytsoraharkkokatossa, jossa näkyy laajentunut kiinnitysaukko ja irronnutta materiaalia. Alla näkyvissä osittain irronnut verhokisko.
Hei!

Helpoin tapa on täyttää reikä liimalla, esimerkiksi "No more nails", laittaa tulppa sisään, pyyhkiä ylijäämäliimat pois ja odottaa, että se kovettuu, minkä jälkeen ruuvataan. Tämä sillä edellytyksellä, että mukana tuleva ruuvi ja tulppa ovat riittävän kokoisia kannattelemaan verhot.

• Tykkään
krvi
  • Laddar…
Hei! Etkö voi porata uusia reikiä kiskoon ja asentaa sen uudelleen niin, että peität reiät? Ja kiinnitä se kevytbetoniruuvilla tai karkealla puuruuvilla. Jos löydät sopivan kevytbetoniruuvin, joka sopii kiskoon, sen pitäisi pysyä paikallaan kuin kallio sitten.

• Tykkään
krvi
  • Laddar…
On olemassa kevytbetoniruuveja, jotka voidaan kiertää ilman tulppaa ja jotka ovat hyviä, Beijerillä paikkakunnallani on hyvä valikoima. Tavalliset kipsilevyruuvit ilman tulppaa toimivat myös usein paremmin kuin tulppa ja ruuvi tai naulatulpat kevytbetonissa mielestäni.

Niiden olemassa olevien reikien kohdalla yleensä toimii, että asennetaan tulppa kittiä tai esimerkiksi no more nails -tyyppistä ainetta käyttäen, ja annetaan sen kuivua täysin ennen ruuvin kiertämistä sisään.

• Tykkään
krvi
  • Laddar…
Kiitos hyvistä neuvoista!

Hankittu no more nails ja aion kokeilla sitä.

Vaikutti kätevältä välttää tulpat kevytbetoniruuvilla, tutkin sitä seuraavalla kerralla.

• Tykkään
Snickarkirre
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.