Hei!
Olen äskettäin muuttanut kotoa ja kohdannut hieman ongelmia verhojen asentamisessa.
Verho osui yläikkunan lautoihin, joten olen ajatellut laittaa 9mm puukappaleen seinän ja verhon kiinnikkeen väliin, jotta voin "nostaa" verhon hieman ulos. Nämä ovat minulla, joissa tulppa on 6x33mm ja ruuvi on 4x40mm, mutta huomasin, että puukappaleen vuoksi, joka on 9mm, ruuvi onkin yhtäkkiä 2mm lyhyempi kuin tulppa eikä 7mm pidempi. Olen Googlella ja tämän foorumin kautta ymmärtänyt, että ruuvi pitäisi olla pari mm pidempi, mutta onko poikkeuksia, jotka vahvistavat säännön? Ajattelen, jos se koskee monimutkaisempia asioita, jos se voi riippua esineen painosta (verho painaa 2,50kg)? Tai onko minun vain ostettava uudet tavarat (ajattelen tulppa, joka on 6x30mm ja ruuvi, joka on 4x45mm toimisi silloin)?
Kysyn myös tulpan ja ruuvin valinnasta, koska luulen, että seinän materiaalini on kipsiä ja betonia (puuporani lakkasi poraamasta noin 28-29mm kohdalla ja sen jälkeen käytin betoniporaa, joka toimi hyvin). Mutta minkä tyyppinen tulppa ja ruuvi on paras käyttää tässä tapauksessa, kun seinässä on sekä kipsiä että betonia?
Kuva siitä, miltä se näyttää ikkunan yläpuolella ja miten ajatus on puukappaleen kanssa (älkää kiinnittäkö huomiota jätesäkkeihin ).
Kiitos!
Jos tuntuu siltä, että se on kiinni, voit luultavasti olla rauhallinen, vaikka ajatuksesi pidemmästä ruuvista pitäisivät paikkansa. Voi kuvitella, että se löystyy ajan myötä, jos sitä käytetään ja kiristetään todella paljon, mutta todennäköisesti ei.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.