Hei!
Olen vaihtamassa lattian palkkeja, jotka tukevat neliskanttinen 150x150x3250 niiden alla. Neliskanttinen on huonossa kunnossa ja se on korvattava.
Tietääkö kukaan neliskanttisen lujuutta tai toimisiko korvaaminen HEA140:llä, vaihtoehtoisesti sopiva liimapuupalkin koko?

Slyor Slyor sanoi:
Hei! Olen vaihtamassa lattiahirret, joilla on tukena poikkipuu 150x150x3250 niiden alla. Poikkipuu on huono ja täytyy korvata.
Tietääkö joku poikkipuun lujuuden tai toimisiko korvaaminen HEA140:llä, tai vaihtoehtoisesti sopivalla liimapuupalkin koolla?
Miksi ei vain uusi 6"x6"?

Slyor Slyor sanoi:
Hei!
Olen vaihtamassa lattiahirsiä, joiden alla on tukevana nelikulmainen 150x150x3250 tukipalkki. Tukipalkki on huonokuntoinen ja se täytyy korvata.
Tietääkö joku tukipalkin kantavuutta tai toimisiko sen korvaaminen HEA140:llä tai sopivalla liimapuupalkkikoolla?
HEA 140 kestää enemmän kuormitusta kuin nelikulmainen 150*150, ei lahoa ja jos se on sinkitty, ei myöskään ruostu, mutta se ei ole välttämätöntä.
Usein saatavilla käytettynä romuliikkeistä.
Toki ei pidä olla niin korkeaa ilmankosteutta perustuksessa, että puutavara lahoaa.
Jos se nyt oli mitä tukipalkki teki.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.