Olen tekemässä kotitoimistoa entisestä pannuhuoneestamme kellarissa. 60 vuoden polttamisen jälkeen katto ja seinät eivät olleet suoraan sanottuna puhtaat, ja saadakseni noen pois olen hangannut saippualla ja huuhtonut vedellä, mikä hyötyy siitä, että huoneessa on hana + viemäri. En ole käyttänyt korkeapainepesuria, vaan tavallista vesiletkua matalalla paineella.
Seinät ja katto ovat suurimmaksi osaksi peitetty tuntemattomalla maalityypillä (ei siis betoni puhtaana) ja se pysyy poikkeuksellisen hyvin kiinni, joten mahdollisuuteni saada se pois ovat melko olemattomat.
Sisäseinissä on paljon reikiä tulpista ja saavuttaakseni tasaisen pinnan, aion levittää laastia niin ohuelti kuin pääsen.
Kuinka kauan kannattaa odottaa laastin levittämistä siitä, kun seinä on huuhdeltu? Huoneessa ei ole huomattavaa kosteutta.