Olen parhaillaan remontoimassa keittiötä ja olen poistanut kaakelit, jotka olivat puulieden ympärillä.
Jostain syystä entinen omistaja on päättänyt muuraustyön yhdellä rivillä jotain kummallista sinistä.. siinä on ollut liesi aivan kiinni, joten ehkä siksi? Suojatakseen uunia puulieden lämmöltä?
Onko se sinibetonia? Pitäisikö meidän poistaa se? Pitäisikö meidän olla huolissamme?
Aion asentaa sisäänrakennetun uunin + mikron korkeaan kaappiin siihen viereen, mutta noin 5 cm välipalan avulla, jotta syntyy ilmarako. Pitäisikö meidän laittaa siihen minarit-levy?
Sinibetonista voi tiedetään päästää radioaktiivista radonia.
Tässä tapauksessa se on niin vähän, että sillä ei todennäköisesti ole käytännön merkitystä terveydelle, joten tee se, mikä on helpointa.
On selvää, että se poistetaan, vaikka se ei ole hengenvaarallista. Miksi pitäisi säilyttää pieni osa sinibetonista juuri remontoidussa keittiössä? Betoni vapauttaa radonkaasua, joka voi pitkällä aikavälillä vahingoittaa keuhkoja ja aiheuttaa keuhkosyöpää.
Pelkkä tieto tästä saa kaikki ihmiset, joiden ÄO on yli 60, korvaamaan betonin vaarattomalla materiaalilla.
Aion tallentaa nämä kuvat, taitaa olla ensimmäinen kerta, kun joku kysyy blåbetongista, ja se ON blåbetong.
Muutenhan kyseessä on kuvat siiroista tai kuonalevyistä.
Poista ne, jos se tuntuu hyvältä, onhan helppoa korvata jollain muulla.
On selvää, että se poistetaan, vaikka se ei ole hengenvaarallista. Miksi säilyttää rajallinen osa sinibetonissa vastaremontoidussa keittiössä?
Betoni vapauttaa radonkaasua, joka voi pitkän ajan kuluessa vahingoittaa keuhkoja ja aiheuttaa keuhkosyöpää.
Pelkkä tietoisuus tästä saa kaikki, joiden IQ-taso on yli 60, korvaamaan betonin vaarattomalla materiaalilla.
On selvää, että se poistetaan, vaikka se ei olisi hengenvaarallista. Miksi jättää pieni osa sinistä betonia uudistettuun keittiöön? Betoni vapauttaa radonkaasua, joka voi vuosien jälkeen vahingoittaa keuhkoja ja aiheuttaa keuhkosyöpää.
Jo pelkkä tietoisuus tästä saa kaikki, joilla on IQ-taso yli 60, korvaamaan betonin vaarattomalla materiaalilla.
Mutta rauhoitu. On vaikea nähdä, että neljä lohkoa sinistä betonia nostaisi arvoja talossa. Minulla on itse kaikissa ulkoseinissä ja osittain sisäseinissä sinistä betonia. Ennen uutta ilmanvaihtoa oli noin 300 Bq/m3.
Sitä paitsi, radonkaasu ei itsessään ole vaarallista, vaan ne aineet, joihin radon hajoaa, niin kutsutut radontyttäret, jotka emittoivat haitallista säteilyä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.