Olen aiemmin avannut keskusteluketjun siitä, miten minun tulisi rakentaa lattiani. Olemme rakentaneet yhden kerroksen lisää, ja vanhat ullakkopalkit ovat nyt lattiana. Haluan rakentaa hyvän askeläänieristyksen kohtuullisissa rajoissa. Kyse ei kuitenkaan ole erillisistä asunnoista. Meillä on kaikki makuuhuoneet yläkerrassa. Olisi varmaankin ollut pahempaa, jos se olisi ollut toisinpäin.

Annetut edellytykset. Minulla on 220 lattiapalkkia, joiden cc on 60 cm. Näihin olen ruuvannut 22 mm lastulevyn. Tämä on valmis, joten se on perusedellytys. Tämän päälle aion asentaa lattialämmityksen ja parketin.

Aiemmassa keskustelussani oli suunnitelma laittaa 20 mm Paroc askeleristelevy, jonka jälkeen uritettu 22 mm lastulevy ja sitten 14 mm parketti. Alan kuitenkin ymmärtää, että rakennuskorkeus on hieman ongelmallinen. Erityisesti portaiden osalta.

Joten olen miettinyt uudelleen. Olen edelleen ajatellut käyttää lähtökohtana uritettua lastulevykerrosta (22 mm) sen kiinnitetyn 22 mm lastulevyn päälle. Ajatukseni on hankkia äänieristyskalvo, kuten ACOUSTIC SILENCE 700, 2 mm sen sijaan. Ei tietenkään sama asia kuin Paroc-levy. Mutta ehkä parempi kuin laittaa lastulevy lastulevyn päälle.

Kysymys on kuitenkin. Miten tällainen rakenne pärjää teidän mielestänne, joilla on hieman rakennuskokemusta? Alhaalta päin 220 mm eristetty vanhalla sahanpurulla tai Isoverilla, josta olemme poistaneet sahanpurun - 22 mm lastulevy ruuvattuna palkkeihin - askeläänimatto - uritettu lastulevy - huopapaperi - parketti. Koska olemme poistaneet vanhan lautalattian, tämä lisää korkeutta portaiden ylle noin 38 mm. Sitten asennamme portaisiin remonttiaskelmia, joten se syö vähän siitä.

Olen myös harkinnut vaihtaa lattialämmityslastulevyn EPS:ään, mutta päätynyt siihen, että ne rakentavat vähintään 16 putkella 30 mm. Lisäksi EPS voi aiheuttaa rumputaiun eikä ole erityisen äänieristävä. Onko tämä oikein ajateltu??

surris
Olen rakentanut jonkin verran asuntoja, olemme käyttäneet akustiikkaprofiileja katossa ja niiden päällä kaksinkertainen kipsilevy, 220 mm välipohjaeristys, lastulevy, 50 mm askeläänilevy, kaksinkertainen lattian kipsilevy, foam ja parketti. Kun kulki sukilla, ei kuulunut mitään, mutta kengillä saattoi kuulla askeläänet.

Ajattelemallasi rakenteella uskon, että sinun on varauduttava jonkin verran ääniin. En tiedä oikeastaan, mitä voisit tehdä, kun et voi rakentaa lisää korkeutta... Voisitko asentaa akustiikkaprofiileja alakattoon?

surris surris sanoi:
Olen rakentanut useita asuntoja, olemme käyttäneet akustiikkaprofiileja katossa, sen jälkeen kaksinkertainen kipsilevy, palkisto 220 eristyksellä, lastulevy, 50 mm askeläänilevy, kaksinkertainen lattialeijulevy, foam ja parketti. Jos käveli sukkasillaan, ei kuulunut mitään, mutta kengillä askelääni kuului läpi.

Ajatellulla rakenteellasi uskon, että sinun on varauduttava jonkin verran ääneen. En tiedä oikein mitä sinun pitäisi tehdä, kun korkeutta ei saa kasvattaa enemmän.....Voisitko käyttää akustiikkaprofiileja alakatossa?
minulla on roikkuva alakatto spot-valoja varten. Mutta puupalkeilla.

Aika herättää vanha keskusteluni askeläänieristyksestä. Valmistuminen lähestyy nopeasti. Ajattelin tehdä viimeisen kierroksen saadakseni mielipiteitä. Kuten mainittu, haluan tehdä hieman askeläänieristystä ja luoda jonkinlaisen eristyksen kerrosten välille talossamme. Emme siis puhu asunnon erottamisesta. Vaikutusta alakerran kattoon ei myöskään tällä hetkellä oteta huomioon.

Lähtökohta:
Olen ruuvannut 22 mm lattialastulevyn täysin eristettyyn 22 mm lattiarakenteeseen. Tämän päälle aion asentaa 22 mm uritetun lattialastulevyn ja täydentää äänieristysmatolla, kuten Ljuddämpningsduk tieto DURI dB WL 2 mm tai ACOUSTIC SILENCE 700, 2 mm (sama tuote). Ajatukseni on sijoittaa se lastulevyjen väliin. Olenko oikeilla jäljillä, vai onko vaikutus olematon, kun se puristuu kahden raskaan levyn väliin? Onko parempi laittaa levyt vastakkain, liimata/ruuvata niin, että siitä tulee todella paksu kokonaisuus, ja sitten laittaa kangas lastulevyn ja parketin väliin? Onko askeläänieristysvaahto parempi valinta tässä?

Budjetti ei salli durin maton käyttöä sekä lastulevyjen välissä että parketin alla, sillä se on todella kallis. Mahdollisesti jos laitan sen lastulevyjen väliin, voisin pistää hieman paremman vaahdon parketin alle paperin sijaan.

Tämä on myös maksimi, kuinka korkeaksi voin rakentaa lattiat, joten täydentäminen raskaammilla levyillä, kuten lattiakipsillä, on täysin pois suljettu. Minulla on jo päänvaivaa siitä, miten portaat saadaan satuloitua oikeaan askelkorkeuteen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.