12 676 lukukertaa ·
20 vastausta
13k lukukertaa
20 vastausta
Harvaväliseinä, miten kiinnittää se lopussa ?!
Silloin minun täytyy laskea kattoa 41 mm (gles 28 plus gips 13). Jos naulaan 45x22 palikan kattorakenteisiin, johon glesen kiinnitetään, silloin glesen alin taso on samalla tasolla hammarbandetin kanssa. Jos glesen on 22 mm. Vanha kattopaneeli jatkui yli hammarbandetin ja oli naulattu kiinni siellä alapuolelta. Voisin tehdä samalla tavoin glesen kanssa niin, että ne menevät yli hammarbandetin ja kiinnitän ne alaspäin nauhoihin? On kaksi ongelmaa: 1: ei oikein pääse käsiksi ruuvinvääntimellä 2: silloin minun täytyy käyttää 22x70 gles sen sijaan että 28x70, jonka pidän parempana. Mitä mieltä olet?R RoBo sanoi:
22 x 2=44 mm alempi kuin tuolit. Vanhat kattopaneelit olivat 22mm, jotka oli naulattu tuoleihin läpi läkt-paloista, jotka olivat 45x22, se joka on merkitty punaisella renkaalla kuvassa. Sininen osoittaa nauloja, joihin vanhat paneelit oli kiinnitetty. Ne oli naulattu alhaalta.R RoBo sanoi:
katso liitettä 316088

Jos laitan harvan (45x70) suoraan tuoleille, se lepää suoraan seinällä. Tarkoititko, että naulaisin sen vastapuolelle asetettuun tukipuuhun? Tai ruuvata sen ylhäältä alas tukipuuhun, jonka läpi sähkö vp putket kulkevat?R RoBo sanoi:
Kuten kuvasta näkyy, 45 ongelmana on, että VP putket ovat tiellä. Ne jäävät puristuksiin, mieluummin käyttäisin 22 mm puupalaa ja 22 harvaa.

Hyvä vinkki, tajusin että minulla on sellainen vasarapora. Uskotko, että se on liian heikko, jos liuku 22mm, vai pitäisikö minun siirtää VP putket ja saada sinne juuri 45x70 rako hinnalla millä hyvänsäR RoBo sanoi:
Siellä on 12x50 rimoja.
Voit ensin asentaa sellaiset rimat kattotuolien alle, sitten asentaa 28x70 harvarimat ristiin kattotuolien kanssa. Ja työntää harvalaudat räystään päälle seinien kohdalla ja kiinnittää niin hyvin kuin mahdollista. Lopputulos on aiempaa matalampi katto, materiaalin paksuus tekee siitä matalamman.
Vaihtoehtoisesti voit laittaa 12x50 räystään päälle, ja tehdä sitten samalla tavalla mutta ruuvata/naulata harvarimat suoraan kattotuoleihin, jolloin voitat 12 mm kattokorkeutta edelliseen vaihtoehtoon verrattuna.
Voit ensin asentaa sellaiset rimat kattotuolien alle, sitten asentaa 28x70 harvarimat ristiin kattotuolien kanssa. Ja työntää harvalaudat räystään päälle seinien kohdalla ja kiinnittää niin hyvin kuin mahdollista. Lopputulos on aiempaa matalampi katto, materiaalin paksuus tekee siitä matalamman.
Vaihtoehtoisesti voit laittaa 12x50 räystään päälle, ja tehdä sitten samalla tavalla mutta ruuvata/naulata harvarimat suoraan kattotuoleihin, jolloin voitat 12 mm kattokorkeutta edelliseen vaihtoehtoon verrattuna.
Viimeksi muokattu:
Ongelmana ovat vp-putket, jotka menevät ristiin rastiin kattovasoiden alla. Ne lisäävät noin 22 mm. En voi asettaa ristikoita suoraan kattovasoille, muuten 45x70 toimisi hyvin suoraan.Mikael_L sanoi:
Siellä on 12x50 rimoja.
Voit ensin kiinnittää näitä rimoja kattovasojen alle, sen jälkeen laittaa 28x70 ristit vasten kattovasoja.
Ja työntää ristikoolaus hammarbandetin päälle seinien kohdalla ja kiinnittää niin hyvin kuin pystyt.
Tulos on matalampi katto kuin aiemmin, katemateriaalin paksuus vähenee.
Vaihtoehtoisesti asetat 12x50 hammarbandetien päälle, ja teet sitten täsmälleen samalla tavalla mutta ruuvaat/naulat suoraan kattovartta vasten, jolloin voitat 12 mm kattokorkeutta edelliseen vaihtoehtoon verrattuna.
12x50 ei auta, silloin vp-putket olisivat tiellä.
En voi laittaa koko rimoja kattovasoille, koska vp-putket ovat tiellä ilman 15 cm kappaleita. Luulen, että 12x50 kappaleet menevät rikki, kun ruuvaan niihin lyhyet kappaleet.