Olemme rakentamassa pesutupaa (3,6 x 3,5 m) ja teknistä huonetta (1,8 x 3,6 m) ladossa. Se on jaettu cc30 ja siinä on muottilastu sokkelina. Osastot pakkaamme muoviin ja täytämme Finja
EPS-betonilla yläreunaan saakka. EPS:n valun jälkeen aiomme asettaa juuriverkon (5 mm), kiinnittää lattialämmitysputkia 12 tai 16 mm ja sitten tasoittaa könttemassalla
Finja 360 Fiber. Kun katsotaan heidän
lattiarakenteita, tasoityksen tulee olla > 20 mm myös lattialämmitysputkien yllä. Pienin tasoitekorkeus on silloin 5 + 12/16 + 20 = 37 tai 52 mm, mikä tuntuu erittäin korkealta, joten harkitsen EPS:n jyrsintää ja lattialämmitysputkien asettamista alas saadakseni tasoitekorkeuden pienemmäksi, vaikka tiedänkin, että se aiheuttaa paljon pölyä. Tässä muutamia pohdintoja ennen valua:
- Pitäisikö lattiakaivot (Purus Brage 75) olla palkkien tasalla?
- Jos kaivot asetetaan palkkien tasolla, tarvitseeko minun käyttää toista tasoitetta kaivojen ympärillä vai voinko käyttää Finja 360:ä aivan kaikkeen, vaikka kaivojen ympärille tulisikin ohuempi kerros?
- Onko vaatimuksena kiinnittää asennuslevy tai lattiakaivokiinnike kaivon kiinnittämiseksi, vai riittääkö, että kiinnitän kaivon EPS-betonilla ja tasoitteella?
- Pohjalaudan alla on ryömintätila, joka on noin 30-50 cm korkea. Viemäröintiputket on asetettu kivien päälle niillä paikoilla, missä putket laskeutuvat kunkin kaivon kohdalta. Riittääkö tämä yhdistettynä asennusnauhalla kuvan mukaan?