2 887 lukukertaa ·
3 vastausta
3k lukukertaa
3 vastausta
Vanha kipsilevy, pohdinta
Hei!
Olen purkamassa kellarissa talossamme, joka on rakennettu -69.
Taloa on aikoinaan lämmitetty öljypannulla, ja mitä oletan olevan savupiippu, teräsputki tyyliin spiro(?) on rakennettu syvennykseen.
Aloitin lyömällä reiän syvennykseen ja mielestäni näen hienoja kuituja työntymässä ulos kipsilevystä, kipsilevyn takana lukee gipsonit wallboard ja aloin heti miettiä eterniittiä. Ajattelin lähettää analyysiin, mutta tietääkö joku jotain tästä materiaalista?
Kiitos etukäteen
Olen purkamassa kellarissa talossamme, joka on rakennettu -69.
Taloa on aikoinaan lämmitetty öljypannulla, ja mitä oletan olevan savupiippu, teräsputki tyyliin spiro(?) on rakennettu syvennykseen.
Aloitin lyömällä reiän syvennykseen ja mielestäni näen hienoja kuituja työntymässä ulos kipsilevystä, kipsilevyn takana lukee gipsonit wallboard ja aloin heti miettiä eterniittiä. Ajattelin lähettää analyysiin, mutta tietääkö joku jotain tästä materiaalista?
Kiitos etukäteen
M Marrr1 sanoi:Hei!
Olen purkamassa kellarissa talossamme, joka on rakennettu vuonna -69.
Talon lämmitysjärjestelmänä oli aiemmin öljypoltin, ja luullakseni savupiippu, teräsputki, kuin spiror(?) on rakennettu syvennykseen.
Aloitin hakkaamalla reiän syvennykseen ja näin kauniita kuituja, jotka työntyvät esiin kipsilevystä, ja levyn taakse on kirjoitettu gipsonit wallboard. Aloin heti miettiä eterniittiä. Ajattelin lähettää analyysiin, mutta tietääkö joku tästä materiaalista jotain?
Kiitos etukäteen![]()
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 127 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 127 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi

