Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
MrJay: https://www.byggahus.se/forum/threads/vilken-fogmassa-till-bleck.151278/
AJ82: [citat] Kuulostaa kätevältä, jos se ratkaisee ongelman. Olisin valinnut myös huopamaton, mutta meillä on kissoja, jotka mielellään käyttävät sellaisia oksennus-/raapimisalustana.
TeroM: [citat] Kyllä, mutta sinun täytyy löytää upotuspaketti 70 mm runkoon. Se on itse asiassa mitä minulla on, 95 mm kuten sanoin on valmiin aukon leveys, joten kasetti on 70 mm.
cpalm: Ei, se tarkoittaa ainakin vuorokauden keskilämpötilaa. Mutta odottaisin, kunnes on taatusti pakkasvapaa koko kovettumisen ajan. Toukokuun loppua kohti Tukholmassa, jos haluat olla täysin varma.
Ulf1: [citat] Kipsi ei ole vaihtoehto. vaikuttaa siltä, että selluloosalla on hyvät äänieristyksen ominaisuudet. Ja tehdä reikiä seinien oventereihin useissa paikoissa ei ole iso ongelma. Tasoitan ja peitän listoilla jälkikäteen.
raveper: Luulen, että maksoin 11 ja silloin tein kaiken itse. Joten se on varmaan ihan ok.
guggen: Tavallinen tuulensuojapaperi toimii hyvin. Olen itse asentanut uudet lattiat, joissa olen laittanut tuulensuojapaperin lattian aluslaudoitusta vasten ja sitten pakannut purua. Lämpimät ja hienot.
Nygge72: [citat] Hei, en ole vielä kokeillut. Huolen aiheena on hieman, miten ne kestävät UV-säteilyä (niiden pitäisi kuitenkin pärjätä hyvin varjoisassa terassin alla), tai kun tulee kylmä ja lunta kerääntyy niiden päälle. Uskon, että onnistut hienosti. Jos kaivat pois ylimmän multakerroksen, sitten asetat palan suodatinkangasta, laitat vähän "kiveä jauhettuna" laatan alle, jotta voit
b431: [citat] Kiitos vastauksestasi. Ajattelen lähinnä, että höyrysulun asentaminen tekee siitä energiatehokkaamman erityisesti nyt, kun saadaan hieman parempi ilmanvaihto. Mutta onhan se mahdollista, että muutoksilla voi aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä, pelkään...
Aron Roger: Luulen, että lattia on rakennettu suunnilleen kuin tämä esimerkki. Aika standardi.
Spikotrix: [citat] Hajuherkkä henkilö, jolla on infektio- ja allergiaongelmia, muuttaa sisään. Siksi runkopuhtaaksi. Mietin järjestystä katto-seinät-lattiat purkamisen yhteydessä ja sitten peltiverhoilu pois ja eristys pois esteen ulkopuolelta. Lopuksi otan kosteuseristeen. Rakennemalli: Ulkoinen eristys, Uusi lattialastulevy. Kosteussulku seinissä ja katossa. Sitten 45 mm asennuskerroksen eristys
jonaserik: Sivulta tuleva stopparuuvi tarkoittaa yleensä, että osa on kierretty. suuri polygrip ja mahdollisesti kangaspala välissä voi toimia. näin rinkaan ei tule jälkiä.
LoweW: [citat] Sisäpuolen vanerilla riittää varmaan 45x45. Hankalin kohta taitaa olla pohja, jos meinaat myös laittaa pyörät. Onnea & jaa kanssamme valokuvat, kun olet valmis (y)
somesundaymorning: Kiitos molemmille, onnistui naputtaa ulos klossilla.
andreascarlsson: Olen itse käyttänyt epäterveellisen paljon tunteja tämän teorian parissa, ja valitettavasti ainoa järkevä tapa on imuroida internet, kirjat ja lehdet. https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=bygg+en+altan&ie=UTF-8&oe=UTF-8 https://www.youtube.com/results?search_query=build+a+porch …sitten vain tilata puutavara, yksityiskohdat ja työkalut ja aloittaa rakentaminen. Silloin
Dublin: Tai niin voit panostaa täysin rakennuksenhoitoon ja tehdä aikakaudelle tyypillisen rapatun (kloasong) seinän. https://www.instagram.com/p/BrPW_ttghhm/
calvin82: Olen miettinyt asiaa itsekin eteenpäin. Se täytyyhän toimia ajatellen mökin rajattua käyttöä. Voi ottaa hieman matalampaa spålt ev 22mm (lähinnä jotta voi käyttää vähän puutavaraa, mitä minulla jo on)
Mjolnir: Vanha ketju mutta... Itse olen aina laittanut kipsilevyt suoraan lattiaa vasten, kun se on sopinut millilleen kattoon. Sitten lopetan lattian 10 mm päähän kipsiseinästä, mikä peitetään tavallisella 12/15 mm jalkalistalla. Toisaalta minulla ei ole lattioita valtavilla jänneväleillä, suurimpana noin 4x6 metriä, joten ei tarvita maailman suurinta liikkumavaraa, ajattelen.
rispalt: Yepp, olen Latexin jäljillä, vahvistuneena palautteestasi. Vähän huolissani jäljellä olevista silikonijäämistä laatoilla, olen saanut suurimman osan pois kovalla työllä. Täytyy varmaan käyttää silikoninpoistoainetta ja yrittää saada pois mahdolliset (todennäköiset) jäämät. kiitos!
ricebridge: mja, nytähän lecablock ei ole tarkoitettu korvaamaan eristystä, vaan runkoa/säännöstöä. Joten se on kuin vertaisi omenoita ja päärynöitä keskenään. Rakenna mieluummin kapeampi lecamuurin, jonka taakse asetat ensin eristyksen, niin saat molemmat.
Anders.83: Päätin pilkkoa vähän reglar ja tein regulausten väleihin tilaa putkien välille. Vaikka mitat eivät olleetkaan aivan toivotut, ne kuitenkin keventävät kuormaa, ajattelin. Saamme vain pitää peukkuja, että se toimii pitkällä aikavälillä. Kiitos kaikista vastauksista.
Wadersss: Heippa, Minulla on talossa savupiippu, joka on käsitelty niin, että se ei pölyä. Mutta se on hyvin punasävyinen. Voiko sitä käsitellä jollain tavalla, jotta saadaan teollisempi tunne?
J OReilly: [citat] Olen kiinnostunut myös tästä erityisestä osasta! Päivitys Anton? Joakim
olotor: Tai säännöt kahdella seinällä ja jalat koneiden välissä.
calvin82: Joo, sitä minä mietinkin. Ajattelin mieluiten laittaa liinan sen sijaan.