Hei,
Maalaamme listat uudelleen ja edellinen omistaja oli tehnyt vähemmän siistin "silikonisoinnin" alareunassa. Ok - mutta ei _siistiä_.

Nyt se korvataan siistimmällä tavalla. Siistein, mitä olen tehnyt aiemmissa taloissa, on AKRYYLISAUMA, joka asettuu kauniisti rakoon ja maalataan sen jälkeen. Tämä johtaa kuitenkin liian vähäiseen saumaan, jotta riittävä "jousto" säilyisi, joten siihen voi helposti tulla halkeama.

Nyt on kyseessä keraamiset laatat ja todennäköisesti vähemmän liikettä. Essven akryyli on saanut hyvän, parhaan arvosanan tässä yhteydessä. Sekä ikä että jousto. Se voi olla paras vaihtoehto?

Muuten on kyseessä uusi silikonisauma. Mutta sitä ei arvosteta, erityisesti kun huomaa nyt maalaavan uudelleen... Silikonin poistaminen tarkoittaa hiontaa puuhun asti.

Peitelistat eivät tunnu sopivilta. Osittain ulkonäkösyistä, mutta ne eivät voi seurata (pieniä) vaihteluita keraamisten laattojen pinnassa.

Kuva on luultavasti pahimmasta kohdasta, pari millimetriä.

Vaalea lattialaatta ja valkoinen jalkalista, jossa epäsiisti silikoni. Compari kuukilo vaalea lattialaatta saumalistat.

vinkkejä ja ajatuksia?

Paras olisi irrottaa vuori ja asentaa se lattian viereen, niin että sinun ei tarvitse tiivistää.

Jos aiot tiivistää, vetäisin vain teipin hyvin lähelle vuorta ja käyttäisin sitten tavallista valkoista lateksikittiä. En silikonia. Käytän yleensä Alcrosin kittiä, mutta minulla ei ole tunnetta, että saman tyyppisissä kitteissä olisi suurta eroa. Tec7 esitetään usein jonkinlaisena ihmelääkkeenä kaikkea pahaa vastaan, mutta en tiedä, olenko niin vaikuttunut siitä...

• Tykkään
rispalt
  • Laddar…
Yepp, olen Latexin jäljillä, vahvistuneena palautteestasi. Vähän huolissani jäljellä olevista silikonijäämistä laatoilla, olen saanut suurimman osan pois kovalla työllä. Täytyy varmaan käyttää silikoninpoistoainetta ja yrittää saada pois mahdolliset (todennäköiset) jäämät.
kiitos!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.