Kuten otsikko kuuluu, aiomme asentaa väliseinän meidän kolmioon, joka on tällä hetkellä kaksio. Eli periaatteessa ei mikään iso asia, mutta ajattelin kysyä, jos joku tietää mitä se voi maksaa, jos tekee itse verrattuna siihen, että ostaisi palvelun?

Seinä on noin 4m pitkä ja 3m korkea vähän karkeasti arvioituna. Olemme ajatelleet asentaa upotetun liukuoven.

Voiko joku antaa hintaarvion tai linkin, missä voisi suunnitella rakentamisen/kustannukset?

• Tykkään
Stugrenoverare
  • Laddar…
Tarvitaan kaksinkertainen sääntöjen mukainen rakenne joillakin vahvistuksilla voimien hallitsemiseksi.
Haluatko kipsilevyn, kaksoiskipsilevyn vai OBS+kipsilevyn? 3 metrin korkeus aiheuttaa jonkin verran hukkaa tai lisätuentaa.
Olet varmaankin tietoinen oven kiinnikkeiden kustannuksista jo. Sisältyvätkö karmit?
Kahden miehen rakentama rakennelevy kestää 2-3 päivää, luulen.
Listat tulevat lisäksi, materiaali 500, työ 1500.
Maalaus tai tapetointi: firma 2000 plus materiaali.
Harkitse sähkön asentamista seinään katkaisijaa varten mutta myös uusille upotetuille pistorasioille.

T Thomas_Blekinge sanoi:
Tarvitaan kaksinkertaiset kehykset muutamilla vahvistuksilla voiman kestämiseksi.
Haluatko kipsiä, tuplakipsiä vai OBS+kipsiä? 3 m korkeus aiheuttaa jonkin verran hukkaa tai lisäävät tukipuut.
Oven lukkoihin olet varmasti jo tutustunut kustannuksiin. Sisältyykö karmit?
Kehyksen rakentaminen levyillä vie kahdelta työmieheltä 2-3 päivää, uskon.
Listatyöt lisätään, materiaalikustannus 500, työ 1500.
Maalaus tai tapetointi: firman 2000 plus materiaalit.
Harkitse sähkön asennusta seinään kytkimiä ja uusia upotettuja pistorasioita varten.
Ei, minulla ei ole myöskään hyvää käsitystä ovista. Ajatus on, että sen tulisi olla upotettu, mutta jos se eroaa paljon "tavallisesta" ovesta, niin se toimii myös. Haluamme, että seinät ovat mahdollisimman ohuita ja ajattelimme laittaa sellaisen puulevyn (lastulevy?) ja sitten kipsin, jos tarvitaan helpottamaan lapsen television yms. kiinnittämistä.

Eli oikeastaan kokonaishinta noin materiaaleille ja sitten mitä rakennusmies ehkä ottaa tai jos tekee itse... riippuu hinnasta uskon :)

Katso itse ovenvalmistajien tai toimittajien kotisivuilla saadaksesi käsityksen itse ovesta.
Muuten on suuri riski, että rakennusukko rahoittaa Thaimaan-matkansa tietämättömyydelläsi.

Kaksoisliukuovilla ja käsityöläisellä se maksaa vähintään 50 papp.

Google Pocketkarm koska se on se, mitä upotettu liukuovi "kutsutaan" rakennuskielessä. Aika suuria hintavaihteluja, mutta pari tuhatta karmille ja sitten lisäksi itse ovi. Se voi myös vaihdella oikeastikin hinnassa riippuen siitä, haluatko solidin tai pahvista, peilejä ym.

Muut materiaalit voit laskea melko helposti.
M Mikael87 sanoi:
Ei itse asiassa olekaan oikein hyvää käsitystä ovista. Ajatus oli, että se olisi upotettu, mutta jos se poikkeaa paljon "tavallisesta" ovesta niin sekin käy. Haluamme seinien olevan mahdollisimman ohuita ja ajattelimme laittaa sellaisen puulevyn (lastulevy?) ja sitten kipsiä jos tarvitsee helpottaa lapsen television kiinnittämistä ym.

Eli oikeastaan kokonaishinta materiaalille ja sitten mitä rakennusmies ehkä ottaa tai jos tekee itse... riippuu hinnasta uskoisin :)
Google vähän ympäriinsä. Pocketkarm kutsutaan sitä mitä tarkoitat upotetulla liukuovella, pari tuhatta riippuen koosta, sitten lisäksi ovi, joka myös vaihtelee aika paljon hinnassa riippuen siitä, minkä laadun haluat. Itse seinärakennus maksaa noin 200kr/m2 luulen, että ihmiset täällä forumilla ovat laskeneet (jos rakennat itse). Sitten lisätään maalaustyö ja mahdollisesti sähköasentaja, jos haluat sen mukaan. Ja sitten puusepän tuntitaksa, jos haluat jonkun tekemään sen. Vähän extraa matkakuluja ja materiaalilisää varten.

• Tykkään
Alle20
  • Laddar…
Kiitos vastauksesta :) Kyllä, katsoin vähän ympäriinsä ja päädyin, jos olen klikannut oikein sääntöjä, ruuveja, kipsiä jne. varten seinästä noin 3-4 tuhatta ilman ovea tai jotain, sen jälkeen lisätään oven hinta riippuen siitä, otanko tavallisen oven vai liukuoven... näin jonkun 2k swedoorilta.

Minä ja avopuolisoni yritämme juuri nyt rakentaa seinän liukuovella.
Ostimme hieman hienomman mallin lasipeileillä, koska siitä tulee ainoa valonlähde, ja valitsimme myös massiivipuuta, jotta se sopisi paremmin taloon.
Materiaalin kustannukset ovat tällä hetkellä noin 8 000-9 000.
Emme ole vielä ostaneet tapettia tai maalia.

kun muokkasimme pohjaratkaisua viime syksynä, asensin 2 liukuovea karmilla Hornbachista. Karmi maksoi noin 2000 kruunua. Katsoin videon Bauhausin sivulta, joka näkyy yllä olevassa viestissä, ja se näyttää hyvin samanlaiselta. Sen sijaan asennusohje oli todella huono.

TeroM TeroM sanoi:
Valitsin bauhaus-mallin 6000:-, [linkki]

Asennus sujui aika helposti avoimeen seinään

[kuva]

ja näyttää OK:lta. Valitettavasti minulla ei ole kuvaa ovi täysin suljettuna.

[kuva]
tyylikäs! Onko seinässä 70mm vai 95mm runkotolpat?

I impendill sanoi:
hieno ! Onko seinässä 70mm vai 95mm tukipuut?
120mm, seinä entistä autotallia vasten, joten se oli ulkoseinä. Kasettia varten, joka on 95mm seinälle, tein pidennyksen 120mm saakka.

• Tykkään
impendill
  • Laddar…
TeroM TeroM sanoi:
120mm, seinä entistä autotallia vastaan, joten se oli ulkoseinä. Kasetti on 95mm seinälle, jonka kavensin 120:een.
minulla on seinä, jossa on 70 mm ranka. Toimisikohan se?

I impendill sanoi:
minulla on seinä, jossa on 70 mm runko. Toimisiko se?
Kyllä, mutta sinun täytyy löytää upotuspaketti 70 mm runkoon. Se on itse asiassa mitä minulla on, 95 mm kuten sanoin on valmiin aukon leveys, joten kasetti on 70 mm.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.