Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
murtland: Hm joo, se kuulostaa järkevältä tietysti. Ok kiitos, takaisin piirustuspöydälle.
guggen: Normaalisti käytetään tapaa ja muurataan kiinni stossi, johon putki on kiinnitetty, tai valetaan se kokonaan kiinni. Tuntuu siltä kuin se ei olisi koskaan aiemmin ollut kunnolla kiinnitetty. Pannukitti toimii varmasti myös hyvin. Jos sinun täytyy lisätä, se riippuu siitä, kuinka paljon täytettä siinä on, ja se on vaikea tietää. Minä varmasti kapuaisin ylös ja katsoisin, kun sää
mexitegel: Voit aloittaa käsittelemällä saumat vesilasilla muuten, tulee halvemmaksi ja huomattavasti vähemmän työtä. Vesilasi on tuote, joka tunkeutuu sisään ja reagoi kalkin kanssa muodostaen kovan ja käytännössä vesitiiviin pinnan. Täytyy vain lisätä, että se on erittäin kaunis portaikko :).
useless: Koska sen pitäisi olla kattoa vasten, niin kai tarvitsee laskea vain itse askelmat? 50 cm pitkä tanko, joka lepää tuetaan molemmista päistä ja johon kohdistuu pistekuorma keskelle tulevalta jalalta, on yksi helpoimmista kuormitustapauksista laskea.
Skodic: Ahaa, nyt ymmärrän. Käsijohteeseen. Löysin muutaman autotallista kaiken muun roinan joukosta. Kiitos
partysvensken: [citat] Se on entinen öljykattila, mutta nyt siinä on asennettu kaukolämpö.
petterovski: Ehkä on hyvä ottaa 1200 levy, jotta se ulottuu yli 3 seinän tukipuun. Laita 500mm pala päälle ja yhdistä nauhalla, jonka asetat taakse ja kiinnität ruuveilla.
pepparpajen: [citat] Joo, oletan että voi vain tasoittaa easy coverin päälle jos se näyttää epätasaiselta myöhemmin..? Mutta luuletteko, että näkyvät nauhat pysyvät?
PappasHammare: Joten taas vaihtoa. Olen remontoimassa tai oikeammin sanottuna rakentamassa kokonaan uudelleen yläkertaa. Olen yrittänyt etsiä suunnittelijaa pitkään! Asun keskellä Skånea (lumialue 1.5), mutta täällä ei tunnu olevan ketään. Puhuin erään kanssa Lundissa, mutta he halusivat 5000 vain tullakseen katsomaan, VOISIVATKO he auttaa, eikä tuolla hinnalla tulisi mitään. Tuntui myös
Tomtom79: Reikäsaha toimii myös, jos on laadukas ja sahaa oikealla nopeudella hieman jäähdyttäen. Ei kuitenkaan saisi tulla liian kuuma, jotta pelti ei vahingoitu.
sekel skiftet1912: [citat] Pahoittelen huonoa kuvaa, otin sen nopeasti matkalla töihin aamulla. Yritän ottaa paremman päivän aikana. Mutta luulen, että se on kuten sanot 22,5, aion kokeilla puolittaa 45:en ja vetää uuden uran laatikkoon. Kiitos vinkistä! Mitä tulee siihen, mikä näyttää listalta, niin se on vain verhokisko.
Morgan Ahlebom: Hei! Olen sisustamassa osan kellarista viinivarastoksi ja etsin rörtegel. Tiedän, että esimerkiksi Bauhaus ja Hornbach ovat aiemmin myyneet, mutta nyt niitä ei vaikuta enää olevan saatavilla. Tietääkö kukaan, mistä niitä voisi löytää? Kiitos!
sturnus: [citat] It probably won't. The boards must lie on the wooden grate. So the window would have to be extended beyond the wall structure to be flush with the cement boards. The only sensible alternative is flashing which will prevent rainwater from leaking behind the boards
sturnus: On vaikea sanoa näistä kuvista. Koska kyseessä oli ulkoseinä ja laajennuksesta ei tiedetä mitään, eli onko se tehty rakennustaiteen mukaisesti, paikan päällä suoritettava tarkastus näyttää olevan tarpeen.
Fällebyggarn: Voiko olettaa että se on puurunko, vähintään 45x45mm plus 12,5mm kipsi, silloin kiinnittäisin siihen 70mm ruuvin. Hiukan riippuen siitä mitä taskuista löytyy… mutta ei niitä heikoimpia vaihtoehtoja.
anonafsir: Minkä materiaalin kanssa he ovat kiillottaneet Ica Maxilla? [bild]
alkro: Hei! Meillä on melko kulunut betoniporras etupuolella, josta osa betonista on myös irronnut alapuolelta, mikä näkyy portaan sivusta. Olemme ajatelleet tehdä suuremman remontin etupuolelle muutaman vuoden kuluttua ja rakennamme silloin kokonaan uuden portaan, mutta haluaisin siistiä sitä siihen asti. Yläpuolella olen jo korjannut valamalla uutta betonia, ja lopputulos oli hyvä. Miten
egge80: Liimaa kiinni 45x70 tai 45x95 tasaiselle koko olemassa olevaan, niin vältät Sala ja feina ja kaikki, mitä ehdotettiin.
jamaica: Kiitos teille! Käytä vähän fogskumia varmuuden vuoksi.
partysvensken: Pitäisi löytyä monia hyviä "skrapor", en tiedä, mitä näitä kutsutaan, mutta varmaan voi googlata sen. Muuten voit tehdä kuten minä: ota lasta, sorkkarauta ja vain tehdä se. Uskomattoman raskasta, tylsää, menee hitaasti - mutta se toimii. Voit myös testata betonihiomakonetta.
daddydj: Neodyymi-magneetit ovat mahtavia. Löydän helposti kaikki gipsskruvar näillä.
Claes Sörmland: Näyttää siltä, että hydrauliskt kalkbruk on oikea säkkituote sinulle.
Norrtull: [citat] Mikä vaikuttava selkeä opas, melkein uskaltaisin itsekin lähteä meidän vanhan muurauksen kimppuun. (y)