17 831 lukukertaa ·
19 vastausta
18k lukukertaa
19 vastausta
Siirtyminen allmogejalkalistasta ovilistaan?!
Hei!
Ostin juuri talon, jota olemme alkaneet remontoida huone huoneelta. Lattian rajassa olevien suurten reikien ja huonokuntoisen kipsin vuoksi meidän on käytettävä suhteellisen korkeita jalkalistoja. Olemme asentaneet nämä listat yhteen huoneeseen ja olemme todella tyytyväisiä tähän mennessä, mutta en vain voi olla miettimättä - miten ratkaisette siirtymän jalkalistasta sileään ovenkarmiin? 🤯
Miten te olette tehneet? Jos jollain muulla on korkeat antiikkiset jalkalistat yhdistettynä kapeisiin karmeihin, voitte mielellään näyttää kuvan siitä, miten olette tehneet.
Olen kokeillut karmipalaa, mutta se ei ole vaihtoehto, niin kauan kuin en löydä yli 120 mm korkeaa. Kuvat näyttävät, miltä se näyttää tällä hetkellä. Älkää välittäkö sotkuisista saumoistani ja pistorasioiden sijoittelusta, ne tullaan korjaamaan samalla kun siirtymiä säädetään.
Linkki jalkalistaan: https://www.byggmax.se/sockel-21x120-allmoge-vit-p08621120
Kiitos etukäteen! 🫡
Ostin juuri talon, jota olemme alkaneet remontoida huone huoneelta. Lattian rajassa olevien suurten reikien ja huonokuntoisen kipsin vuoksi meidän on käytettävä suhteellisen korkeita jalkalistoja. Olemme asentaneet nämä listat yhteen huoneeseen ja olemme todella tyytyväisiä tähän mennessä, mutta en vain voi olla miettimättä - miten ratkaisette siirtymän jalkalistasta sileään ovenkarmiin? 🤯
Miten te olette tehneet? Jos jollain muulla on korkeat antiikkiset jalkalistat yhdistettynä kapeisiin karmeihin, voitte mielellään näyttää kuvan siitä, miten olette tehneet.
Olen kokeillut karmipalaa, mutta se ei ole vaihtoehto, niin kauan kuin en löydä yli 120 mm korkeaa. Kuvat näyttävät, miltä se näyttää tällä hetkellä. Älkää välittäkö sotkuisista saumoistani ja pistorasioiden sijoittelusta, ne tullaan korjaamaan samalla kun siirtymiä säädetään.
Linkki jalkalistaan: https://www.byggmax.se/sockel-21x120-allmoge-vit-p08621120
Kiitos etukäteen! 🫡
Mietintä - Löysin netistä karmipalan, joka on 140mm korkea mutta vain 20mm paksu, eli 1mm ohuempi kuin lattialista. Kuinka paljon paksumpi sen pitäisi olla?Danosbananos sanoi:
Hei!
Ostin talon, jota olemme alkaneet remontoida huone kerrallaan. Suurten reikien ja yleisesti huonokuntoisen kipsin vuoksi lattian alareunassa meidän on pakko käyttää suhteellisen korkeita lattialistoja. Olemme asentaneet nämä listat yhteen huoneeseen ja olemme todella tyytyväisiä tähän mennessä, mutta yksi asia, jota en voi vain unohtaa - miten ratkaistaan siirtymä lattialistasta sileään ovenkarmiin? 🤯
Miten te olisitte tehneet? Jos jollain muulla on korkeat antiikkiset lattialistat kapeiden karmien kanssa, näyttäkää mielellään kuva siitä, miten olette tehneet.
Olen kokeillut karmipalaa, mutta se ei ole vaihtoehto, niin kauan kuin en löydä sellaista, joka olisi yli 120mm korkea. Kuvat näyttävät, miltä se näyttää tällä hetkellä. Jättäkää huomiotta sotkuinen saumaus ja pistorasian sijoitus, ne korjataan siirtymävaiheen yhteydessä.
Linkki lattialistaan: [linkki]
Kiitos etukäteen! 🫡
Olin vaihtanut ovien karmit myös 21x95 allmoge, sekoittaa allmoge ja sileät listat ei ole mikään sjyst kombo🥴😊
Valitettavasti en löydä sellaista, joka olisi 21x95. Lähimpänä on tämä, joka on 15x95, jolloin täytyy käyttää foderkloss poistaakseen paksuuden eron: https://www.byggmax.se/dörrfoder-allmoge-furu-p08615097#913=83026T Timmermannen77 sanoi:
Sahaa ruokoklapeja itse sopivan höylätystä puutavarasta.
Klassinen 1800-luvun niksi on muuten käsihöylätä pieni 45 asteen viiste lattialistaan, jotta ulompi pää saa saman paksuuden kuin verhoilun ulkoreuna.
Klassinen 1800-luvun niksi on muuten käsihöylätä pieni 45 asteen viiste lattialistaan, jotta ulompi pää saa saman paksuuden kuin verhoilun ulkoreuna.
joko lista oli tasoitettu niin, että ovenkarmin reuna on samalla tasolla lattialistan kanssa
tai sitten lattialistaa on lyhennetty ja leikattu 45 asteen kulmalla ja lisätty pienempi pala 45 asteen molemmille puolille niin, että se näyttää päädystä siltä kuin ei olisi tarvinnut käyttää saumausmassaa
tai sitten lattialistaa on lyhennetty ja leikattu 45 asteen kulmalla ja lisätty pienempi pala 45 asteen molemmille puolille niin, että se näyttää päädystä siltä kuin ei olisi tarvinnut käyttää saumausmassaa
Nostaa karmia seinätasolla 6mm? Ei vaihtoehto. Silloin on parempi ”tehdä” jalkalistasta ohuempiHogeN sanoi:
Nostaa karmia seinätasolla 6mm? Ei vaihtoehto. Silloin on parempi ”tehdä” jalkalistasta ohuempi leikkaamalla viimeinen osa pois 45°:ssa ylhäältä alas (katso kuva). Peitelista on vain 21mm paksu pohjassa ja huomattavasti ohuempi ylhäällä.HogeN sanoi:
Toinen ehdotuksesi 45° kulmista päätyksi on juuri mitä olen tehnyt kuvassa. Täytin akryylillä koska näytti kauhealta peitelistan vieressä.
Ei lainkaan kuten olet tehnyt. Ehdottamani tapa on sahata pää 90 asteen kulmassa ja sitten vain tehdä pieni 45 asteen viiste ulkonevaan kulmaan. Päinvastaiseen suuntaan kuin sinun 45 asteen jiirisi.Danosbananos sanoi:
Helmata kaltevuus 6mm? Ei vaihtoehto. Sitten on parempi "tehdä" lattialista ohuemmaksi
Helmata kaltevuus 6mm? Ei vaihtoehto. Sitten on parempi "tehdä" lattialista ohuemmaksi leikkaamalla viimeinen osa 45°, ylhäältä alas (katso kuva). Peite- ja koristeprofiililista on vain 21mm paksu alaosassa ja huomattavasti ohuempi yläosassa.
Toinen ehdotuksesi 45° kulmasta lopetuksena on juuri kuten olen tehnyt kuvassa. Täytin akryylillä, koska peite- ja koristeprofiililista näytti kauhealta tasaisen taustan vieressä.
Meidän vuonna 1891 rakennetussa talossa se näyttää tältä, huoneet, jotka remontoidaan, palautetaan uusilla listoilla, pielilaudoilla ja listoilla. Sama profiili ja mitat. Mielestäni se näyttää hieman sekavalta, jos lista on liian matala. Mutta maku on, kuten sanottu, erittäin henkilökohtainen, siihen aikaan kun jokaisella rakennuttajalla oli omat standardinsa.X xLnT sanoi:
Kiitos hyvästä avusta. Se sopii paremmin meille, ei niin mahtava. Et ajattele, että minun pitäisi käyttää samaa allmoge-karmi mutta eri mitat?P Porsibygg sanoi:
21x120 https://www.byggmax.se/sockel-21x120-allmoge-vit-p08621120
15/95 https://www.byggmax.se/dörrfoder-antik-furu-p08613069
Viimeksi muokattu: