Olen remontoimassa eteistä ja aion myöhemmin laittaa lattialaatat.
Tarvitsen yrittää niin, että uusi lattia on mahdollisimman matala.
Standardi (jos olen ymmärtänyt oikein)
Lattiahake lattianiskoilla.
Lattiakipsi lattiahakkeen päällä.
Laatoitus lattiakipsin päällä.
Ajatus vaihtoehtoisesta menetelmästä!?
"Tukikoolaukset" lattianiskojen välillä.
Lattiakipsi tukikoolauksissa, lattianiskojen välissä.
Lattiakipsi lattiahakkeen/lattianiskojen päällä.
Laatoitus lattiakipsin päällä.
Tämän etuna on, että säästän lattiahakkeen 2,2 cm paksuuden korkeudessa, mikä voi olla ero siinä, voinko tilata oven vakiomitat sen sijaan, että minun täytyisi tilata erikoismitta.
(Ei, valitettavasti en voi ilman muita komplikaatioita asentaa ovea korkeammalle)
Ja kyllä, tämä menetelmä vaatii paljon lisävaivaa
Kysymykseni on;
Onko vaihtoehtoinen menetelmä sopimaton/huono?
Kuten sanot, siitä tulee paljon työtä, mutta ratkaisu näyttää järkevältä.
Kuitenkin miettisin vielä kerran lattialevyä. Sehän täytyy liimata erikoisliimalla, jotta lattiaan saadaan riittävä jäykkyys klinkkerille (jos sinulla on cc60 lattianiskat). Eikö olisi helpompaa raudoittaa ja valaa tasoitusmassa lattialastulevylle?
Jatkan tätä keskustelua vähän.
Olen poistanut lattialastulevyt eteisestäni laskemalla ne alas koolausten väliin (jotta levyt ovat tasan koolausten kanssa). Tämän päälle suunnittelin sähköisen lattialämmityksen ja tasoitteen. Syynä levyjen laskemiseen on se, että haluan asentaa vinyylilaminaatit sekä alueelle, jossa on lattialämmitys, että sinne, missä sitä ei ole, jotta lattiat ovat tasan.
Lähinnä haluan vain vahvistuksen sille, että tämä on toimiva ratkaisu. Mutta myös mietin, pitäisikö tasoitteen alle laittaa jotain, jotta se ei liiku yhdessä lattialastulevyjen/koolausten kanssa?
Otan tämän ketjun taas esille.
Olen repinyt eteisen lattiahiukkaslevyt pois alentaakseni lattiahiukkaslevyjä palkkien väliin (jotta levyt ja palkit ovat samassa tasossa). Tämän päälle suunnittelin sähkölämmityksen ja tasoitteen. Syy levyn laskemiseen on se, että haluan laittaa vinyylilattian sekä alueelle, jossa on lattialämmitys, että sinne, missä lattialämmitystä ei ole, jotta nämä lattiat ovat tasaiset.
Enimmäkseen haluan vain vahvistuksen siitä, että tämä ratkaisu toimii. Mutta pohdin myös, pitäisikö minun laittaa jotain tasoitteen alle, jotta se ei liiku yhdessä hiukkaslevyjen/palkkien kanssa?
Olen ajatellut myös, että sijoitan hiukkaslevyt väliin lattian laskea ja laatoitusten laittamiseksi, ajattelin käyttää kuitutäyteaineita ja vahvistusta, miten sinä teit, tuliko siitä hyvää?
Minulla on sama ajatus laittaa golvspån väliin, jotta voisin laskea lattiaa ja laittaa klinkers, ajattelin käyttää kuitulaastia ja vahviketta, miten teit, tuliko siitä hyvä?
Minulla meni tosi hyvin!
Tein kuten suunnittelin, laitoin golvspån reglarien väliin, ruuvasin kipsi sen päälle.
Kahden vuoden jälkeen ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia
Mietin samaa asiaa, että asettaisin lattialastulevyn väliin voidakseni laskea lattiaa ja laittaa klinkkeriä. Ajattelin käyttää kuitutasoitetta ja raudoitusta, miten teit, tuliko siitä hyvä?
Minä laskin lattialastulevyt niin ne olivat tasaisesti palkkien kanssa. Mutta silloin laitoin vinyylilattian. Olen kuullut, että tämä on hieman huonompi ratkaisu klinkkerin kanssa, koska voi olla liikettä palkkien ja lastulevyn välillä.
Minulle se sujui tosi hyvin!
Tein kuten ajattelin, laitoin puulastulevyn palkkien väliin, Ruuvatin kipsin siihen.
En ole kohdannut mitään ongelmia 2 vuotta myöhemmin
Joo, silloin puulastulevyjen ja palkkien välinen liike ei pitäisi vaikuttaa laattoihin.
Minulle se toimi todella hyvin!
Tein kuten ajattelin, asetin lattialastulevyn palkkien väliin, Ruuvattu kipsille.
En ole kohdannut minkäänlaisia ongelmia 2 vuotta myöhemmin
Hei! Ajattelimme tehdä kuten sinä ☺️ Käytitkö 22mm lattialastulevy? Mitä kokoa olevan palkin otit? Jotain muuta vinkkiä tai neuvoa? Kiitos avusta!
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.