Olen rakentamassa terassia ja olen saanut käsiini erän uusia palkkeja, jotka eivät kuitenkaan ole kyllästettyjä.

Mietintöjä:
- Kuinka minun tulisi käsitellä näitä, jotta niiden elinikä olisi mahdollisimman pitkä?
- Tarvitseeko minun maalata tai öljytä niitä vai sekä että?

Et voi käyttää niitä terassin rungon rakentamiseen. Niihin kertyy liikaa seisovaa vettä, jotta ne kestäisivät. Tuulensuojaksi tai aidaksi ne kuitenkin toimivat erinomaisesti, jos maalaat ne julkisivumaalilla.

Janus82 Janus82 sanoi:
Et voi käyttää niitä terassin rungon rakentamiseen. Niihin kertyy liikaa seisovaa vettä, jotta ne kestäisivät. Sen sijaan tuulensuojana tai aitoina ne toimivat erinomaisesti, jos maalaat ne julkisivumaalilla.
Riippuu julkisivumaalin valinnasta. Esim. akrylaatimaalia ei tulisi käyttää ympäriinsä puutavarassa.

andreascarlsson andreascarlsson sanoi:
Olen rakentamassa terassia ja olen saanut hankittua uudet palkit, jotka eivät kuitenkaan ole painekyllästettyjä.

Pohdinnat:
- Kuinka käsittelen näitä mahdollisimman pitkän käyttöiän saavuttamiseksi?
- Tarvitseeko minun maalata tai öljytä niitä vai molempia?
Maassa makaavalle terassille pimeässä paikassa ne eivät ole sopivia, mutta jos olet rakentamassa hieman korkeampaa ja ilmavampaa rakennetta valoisassa paikassa, se voi usein toimia lähes yhtä hyvin kuin painekyllästetty. Huolehdi siitä, että öljyät päätypuiden päät jollakin kyllästysöljyllä tai vastaavalla ja harkitse vähän korkeampien perustuslaitojen valamista. Maali ei pidennä käyttöikää, pikemminkin päinvastoin.

Hei
Laita bitumipaperia kantaviin hirsiin ja lattianiskoihin niin pysyy kuivana.
/W

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.