4 125 lukukertaa ·
9 vastausta
4k lukukertaa
9 vastausta
Parannetaan savupiippua vanhaan Husqvarna 3027
Hei foorumijäsenet,
Minulla on keittiössä kulma vanhassa torpassani, jossa on ollut puuhella. Nyt aion asentaa vanhemman Husqvarna 3027:n, mutta jotta se sopisi, minun täytyy lisätä rivi tiiliä ja muurata "Stos", jotta yhteys puuhellan ja savukanavan välillä toimii optimaalisesti.
Olen aivan aloittelija muurauksen kanssa ja ihmettelen, voisiko joku foorumilla selittää, miten minun pitäisi edetä askel askeleelta?
1. Esimerkiksi mietin, miten saan sen tiiviiksi stosen ja muurin välillä. Riittääkö, että tukin tarpeeksi laastia ympärille?
2. Toinen kysymys on, miten saan uuden tiilirivin vakaaksi. Vanha savupiippu on hyvin epätasainen. Pitäisikö täyttää laastilla, jotta saisi tasaisen pinnan? Kuinka paksua laastia voi olla?
Kiitollinen vastauksista ja neuvoista.
Minulla on keittiössä kulma vanhassa torpassani, jossa on ollut puuhella. Nyt aion asentaa vanhemman Husqvarna 3027:n, mutta jotta se sopisi, minun täytyy lisätä rivi tiiliä ja muurata "Stos", jotta yhteys puuhellan ja savukanavan välillä toimii optimaalisesti.
Olen aivan aloittelija muurauksen kanssa ja ihmettelen, voisiko joku foorumilla selittää, miten minun pitäisi edetä askel askeleelta?
1. Esimerkiksi mietin, miten saan sen tiiviiksi stosen ja muurin välillä. Riittääkö, että tukin tarpeeksi laastia ympärille?
2. Toinen kysymys on, miten saan uuden tiilirivin vakaaksi. Vanha savupiippu on hyvin epätasainen. Pitäisikö täyttää laastilla, jotta saisi tasaisen pinnan? Kuinka paksua laastia voi olla?
Kiitollinen vastauksista ja neuvoista.
Hei, valitettavasti tuli muuta, joten en ole vielä ehtinyt hoitaa tätä. Mietin, että voisin kokeilla itse poistamalla irtonaisen laastin ja muuraamalla uuden kerroksen tiiltä.
Jos se ei onnistu, otan yhteyttä ammattilaiseen.
Pidän sinut ajan tasalla 👍
Jos se ei onnistu, otan yhteyttä ammattilaiseen.
Pidän sinut ajan tasalla 👍
Hyvä. Olen päässyt alkuun nyt. Käytän erittäin kalliin tulenkestävää ohuempaa tiiltä, jotta se tulee lähemmäksi savupiippua. Yritän muurata sisään kartion myöhemmin tänään. Minulla oli tasaisempi savupiippu, joten minun ei tarvitse laittaa niin paljon laastia väliin. Olen käyttänyt tavallista c-laastia, mutta vaihdan tulenkestävään kartion ympärillä. Olisin tasoittanut savupiipun etukäteen, kun ajattelen kuinka epätasainen sinun oli. Ehkä kulmahiomakone timanttilaikalla. Haittapuoli on, että se tupruttaa ja pöllyää niin hirveästi.
Jäsen
· Västernorrland
· 12 029 viestiä
miksi sitten sikakalliit tulenkestävät kivet? Eihän siihen ole mitään syytä? Eikä niiden tarvitse olla tiiliä vasten kiinni myöskään.
Ei se ollutkaan niin tarpeellista. Mutta halusin siirtää lieden lähemmäksi seinää. Aiemmin siellä oli kerros vaakasuoria tiiliä ja sitten laattapaloja seinää vasten. Nyt liesi tulee lähemmäksi ja sitten aiomme päällystää savupiipun tekotiilellä. Niiden on tarkoitus olla suunnilleen puulieden takaosan kohdalla.
Nyt on muuraaminen valmis. Tulee noin 3 cm takareunasta savupiippuun. Tekotiili on noin 2 cm, joten joko jätän raon tai mietin jotain siihen. Ei ollut niin vaikeaa. Piti sotkea sisäpuolella sovittimen ympärilläkin, jotta siitä tuli tasainen ja tiivis. Ja varmistaa, että sovitin oli oikealla korkeudella.A akby sanoi:Ei se ollut kovin tarpeellista. Mutta halusin saada lieden lähemmäksi seinää. Aiemmin siellä oli vaakasuorassa olevaa tiiltä ja sitten kaakelipaloja seinää vasten. Nyt liesi tulee lähemmäksi ja sitten aiomme verhoilla savupiipun tekotiilellä. Niiden pitäisi olla suurin piirtein takareunassa puuhellan kanssa.
Todella inspiroivaa. Tyylikästä! Seuraan neuvoasi ja hankin kulmahiomakoneen tasoittaakseni savupiipun. Vinkkejä järkevästä ostosta, joka ei vie liikaa hintaa?
/Thomas
/Thomas
Kiitos. Osta joku tarjouksesta tai niin. Minulla on B&D yhden käden malli, jossa on 125 mm levy. Joten ei mitään erikoista. Tällainen on hyvä olla hieman kaikkeen. Poistin emalin liedeltä lyhyellä kittiveitsellä, johon kopautin vasaralla. Siten säilytin alla olevan hiekkapuhalletun pinnan. Sitten kävin läpi kulmahiomakoneella ja pyörivällä teräsharjalla. Ja sitten liesimusta.
Klikkaa tästä vastataksesi