4 125 lukukertaa ·
9 vastausta
4k lukukertaa
9 vastausta
Parannetaan savupiippua vanhaan Husqvarna 3027
Hei foorumijäsenet,
Minulla on keittiössä kulma vanhassa torpassani, jossa on ollut puuhella. Nyt aion asentaa vanhemman Husqvarna 3027:n, mutta jotta se sopisi, minun täytyy lisätä rivi tiiliä ja muurata "Stos", jotta yhteys puuhellan ja savukanavan välillä toimii optimaalisesti.
Olen aivan aloittelija muurauksen kanssa ja ihmettelen, voisiko joku foorumilla selittää, miten minun pitäisi edetä askel askeleelta?
1. Esimerkiksi mietin, miten saan sen tiiviiksi stosen ja muurin välillä. Riittääkö, että tukin tarpeeksi laastia ympärille?
2. Toinen kysymys on, miten saan uuden tiilirivin vakaaksi. Vanha savupiippu on hyvin epätasainen. Pitäisikö täyttää laastilla, jotta saisi tasaisen pinnan? Kuinka paksua laastia voi olla?
Kiitollinen vastauksista ja neuvoista.
Minulla on keittiössä kulma vanhassa torpassani, jossa on ollut puuhella. Nyt aion asentaa vanhemman Husqvarna 3027:n, mutta jotta se sopisi, minun täytyy lisätä rivi tiiliä ja muurata "Stos", jotta yhteys puuhellan ja savukanavan välillä toimii optimaalisesti.
Olen aivan aloittelija muurauksen kanssa ja ihmettelen, voisiko joku foorumilla selittää, miten minun pitäisi edetä askel askeleelta?
1. Esimerkiksi mietin, miten saan sen tiiviiksi stosen ja muurin välillä. Riittääkö, että tukin tarpeeksi laastia ympärille?
2. Toinen kysymys on, miten saan uuden tiilirivin vakaaksi. Vanha savupiippu on hyvin epätasainen. Pitäisikö täyttää laastilla, jotta saisi tasaisen pinnan? Kuinka paksua laastia voi olla?
Kiitollinen vastauksista ja neuvoista.
Hei, valitettavasti tuli muuta, joten en ole vielä ehtinyt hoitaa tätä. Mietin, että voisin kokeilla itse poistamalla irtonaisen laastin ja muuraamalla uuden kerroksen tiiltä.
Jos se ei onnistu, otan yhteyttä ammattilaiseen.
Pidän sinut ajan tasalla 👍
Jos se ei onnistu, otan yhteyttä ammattilaiseen.
Pidän sinut ajan tasalla 👍