Hei!

Kysyn, voisiko joku täällä auttaa minua laskemaan kulmat jiirikulmat a ja b kuvassa.
Jänneväli on 274,5 cm ja kallistus tulisi olla 19 astetta. Kattoristikko rakennetaan 45x120.

Kiitos etukäteen!
 
  • Käsin piirretty kolmion muotoinen kuva, jossa on kaltevuuden 19° merkintä, jänneväli 274,5 cm ja kulmat A sekä B esitetty.
T
Koska sinulla on ajateltu 90 asteen kulma kattotuolin keskellä, yläkulma on 180-90-19=71 astetta.
(180 on kolmion kulmioiden summa ja 90 astetta suora kulma, 19 astetta on kattokaltevuus)
Joten A= 71 ja B=19
 
  • Tykkään
klaskarlsson ja 1 muu
  • Laddar…
T Testarn sanoi:
Koska sinulla on ajateltu 90 asteen kulma kattotuolin keskellä, yläkulmasta tulee 180-90-19=71 astetta.
(180 on kolmion kulmien summa ja 90 astetta suora kulma, 19 astetta on kattokaltevuutesi)
Joten A= 71 ja B=19
Kiitos avusta 👍🏻
 
  • Tykkään
Testarn
  • Laddar…
T Testarn sanoi:
Koska sinulla on ajateltu 90 asteen kulma kattotuolin keskellä, yläkulmasta tulee 180-90-19=71 astetta.
(180 on kolmion kulmien summa ja 90 astetta on suora kulma, 19 astetta on kattosi kaltevuus)
Joten A= 71 ja B=19
Eikö se ole päinvastoin?
 
P
T Testarn sanoi:
Koska sinulla on ajateltu 90 asteen kulma kattotuolin keskellä, niin yläkulma on 180-90-19=71 astetta.
(180 on kolmion kulmien summa ja 90 astetta on suora kulma, 19 astetta on katon kaltevuus)
Joten A= 71 ja B=19
Jos aiot katkaista A katkoterällä, kulma on 19 astetta, joten en oikein ymmärrä miten ajattelet?
 
T
Rejäl sanoi:
Jos aiot leikata A sirkeli ja jiirisahalla, kulma on 19 astetta, joten en oikein ymmärrä, kuinka ajattelet?
Se riippuu vähän siitä, mistä lähdet liikkeelle...

Jos se on jiirisahan suorakulmasta, eli 90 asteesta, niin poistetaan 19 astetta. Se on oikein.
Mutta kolmion kulma on 71 astetta.

Luulen, että se käy melko selväksi, kun seisot jiirisahan vieressä.

Jos sen sijaan haluat asettaa kulman ohjauskulmalle (jollain muodolla viivain/kulmaviivain) ja sitten sahata käsisirkkelillä tai vetosahalla, se on 71 astetta, joka pätee. Toisaalta voi sahata "toisesta suunnasta", ja silloin täytyy käyttää 109 astetta....
 
  • Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.