Ensimmäinen viesti täällä byggahus:issa monen vuoden lukemisen jälkeen Toivottavasti kirjoitan ymmärrettävän viestin.
Meillä on tiiliseinä keskellä taloa, joka sisältää kaksi takkaa. Toinen on erittäin pieni ruokailuhuoneen puolella ja toinen, suurempi olohuoneen puolella. Ne eivät ole samassa kohdassa tiiliseinässä, vaan ne ovat sijoitettu hieman erilleen ja niillä on omat pellit, mutta ne nousevat samaan hormiin.
Suuren aukon mitat ovat: leveys 87 cm, syvyys 40 cm (+19 cm huuva) ja korkeus 67 cm.
Pienen aukon mitat ovat: leveys 52 cm, korkeus 39,5 cm, syvyys 42 cm.
Haluamme saada näistä hieman enemmän lämpöä ja ajattelimme asentaa sisäosuuksia, jotka sopivat talon tyyliin. Ajattelemme, että niiden ei tulisi ulottua seinän ulkopuolelle, vaan että saataisiin mahdollisimman suuri lasi, joka on tiilikiven tasolla.
Tiiliseinä on 66 cm paksu.
Haasteet, jotka näemme, ovat 2.
1. Pienempi aukko ruokailuhuonetta kohti on hyvin pieni, jolloin on vaikeaa saada sisäosaa, joka ei ole paikalla rakennettu (ja vaikka sellainen rakennettaisiin paikalleen, jää hyvin pieni lasialue, josta nautiskella tulella).
2. Molemmat aukot ovat matalia. 42 cm takassa ruokailuhuonetta kohti ja 40 cm olohuonetta kohti (lisäksi 19 cm rapattu huuva).
KYSYMYKSET kaikille foorumin asiantuntijoille......
1. Mitä mahdollisuuksia on laajentaa aukkoja tiiliseinissä yleisesti ja erityisesti meillä (kuvista päätelleen) leveyden, korkeuden ja syvyyden suhteen?
Me haluaisimme asentaa Contura i5 pieneen aukkoon. Se tarvitsee aukon, jolla on korkeutta 48 cm, leveyttä 55 cm, ja syvyyttä 45 cm.
2. Onko olemassa suuria sisäosuuksia, jotka sopivat suureen aukkoon? Olemme etsineet kovasti emmekä löydä täydellistä ratkaisua. Jos käytettäisiin apuna takkahuuva lisää syvyyttä, syvyydeksi tulisi 59 cm.
Olemme aika varmoja, että emme halua mitään jaloilla reikiin, jotta se tuntuisi enemmän paikan päällä rakennetulta. Ymmärrän ajatuksesi ja olemme sitä miettineet....
edit: Aion alkaa etsiä käytettyä joka tapauksessa! Löysimme aiemmin todella hienon käytetyn takan kesämökille todella hyvään hintaan.
Scanspisilla on joitakin muita malleja, jotka saattavat sopia teidän aukkoon pienen muokkauksen jälkeen (taltalla ja poralla!)
He poistivat tiilet ympäriltä, porasivat ja hakkasivat pois, tasoittivat ja asensivat takan. Kaikki yhtenä päivänä. Kuitenkin meidän avotakka oli hieman syvempi, joten siinä ei ollut ongelmaa.
Tä tällaiselta se näyttää nyt:
Kuin moderni litteä tv! antaa hyvän säteilylämmön suoraan lasin edessä, mutta hieman vaikea polttaa. On helppo savuta sisään, jos avaa eikä puut ole täysin läpipalaneet. Ei voi avata ja lisätä polttopuita, kun liekit vielä roihuavat, koska liekit ja savu kääntyvät sisään huoneeseen johtuen suuresta aukosta. Ja se nokeaa helposti lasia, jos peltiä vetää vähän alaspäin, täytyy polttaa kovaa, jotta lasi pysyy puhtaana.
Mutta muutamista vastaväitteistä huolimatta rakastamme takkasisustaamme, emme kadu hetkeäkään, että asensimme sen, koska sitä poltetaan joka ilta talvella!
Pienessä uunissa voi olla kerros tulenkestävää tiiltä, jos on, sen voi poistaa, jos sinulla on sisäosa. Mökillä teimme niin ja saimme mahtumaan pienen Keddy-insatsen. Jos haluatte saada lämpövaikutusta siitä, teidän täytyy huolehtia siitä, että ilma kiertää sisäosan ympäri ja huoneeseen.
Kiitos erittäin mielenkiintoisesta vastauksesta! Erityisen hyvä, kun se oli hyvin samanlainen kuin meidän aukko! Olen missannut, että jotain tapahtui ketjussa, kun luulin minulla olevan sähköposti-ilmoituksen.
Olemme myös katsoneet DSA75 suurempaan aukkoon. Hieno, mutta harmi, että sillä on hankalaa polttaa. Olemme käyttäneet Handöl-lämmitysuunia vapaa-ajan asunnossa ja se on ollut todella hyvä polttaa ja nuohota lasia vain, kun läppä on säädetty hyvin pienelle....
Olen nyt alkanut hakata pois tulitiiliä ja se on mennyt hyvin. Haluamme tehdä kuten te, suurentaa aukkoa poistamalla tiilet, jotka reunustavat aukkoa. Silloin saamme tilaa Contura i6:lle valurautaisella etulevyllä, joka sopii hyvin talon tyyliin. Täysin suora luukku.
Mitä ihmettelen, on kuinka käsityöläiset pystyivät poistamaan yläosan tiilistä? Siellä on minulla kaksi vaakasuoraa raudoitustankoa, jotka luultavasti tukevat ylhäältä tulevia voimia, jotta se ei kaatuisi alas. Voiko nämä katkaista ja sijoittaa tämä vahvistus korkeammalle? Kysymys on, voiko väliaikaisesti olla ilman tätä vahvistusta, kun hakkaa pois yläkehystä ja sitten asentaa uusi raudoitus rivi korkeammalle. Vai pitääkö työn aikana tukea jollakin muulla tavalla. Jos, niin miten se tehdään?
Kuva haasteesta, jossa raudoitus pitää yläosan reiän kohdalla. Kuinka suurentaa ylöspäin ilman, että se romahtaa samalla kun siirrät vahvistusta?!
Korjaan tämän ketjun, jolla on joitain vuosia taustallaan!
Olen samassa ongelmassa kuin sinun ketjun viimeisen viestin kohdalla, että puran yläriviltä tiilien, mutta siellä on raudoitus, joka näyttää tukevan koko rakennetta.
Puhdistetaan tämä ketju, joka on ollut muutaman vuoden vanha!
Olen saman ongelman edessä kuin viimeisessä viestissäsi ketjussa, purkaa ylin tiilirivi, mutta siellä on raudoitustanko, joka näyttää tukevan koko asiaa.
Ratkaisitko ongelman jollain tavalla? 😊
hei! Hidas vastaus. Nyt olen taas kotona. Kun olen nyt miettinyt vähän, niin käsityöläinen poisti raudoituksen ilman kuorman purkamista. Sitten hän asensi jonkin muun vaihtoehdon yhden kivirivin ylös. Toivottavasti se auttoi! Onnea matkaan!
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.