Hei,

Minulla on lato, jossa on nykyään vanha talli. Tämä on tarkoitus muuttaa autotalliksi.
Siellä on valettu laatta, ja vanha katto on poistettu.

Olen nyt siinä vaiheessa, että tilaan sopivan palkin. Koska ladon pääty on jo muutettu verstaaksi ja silloin käytettiin IPE180:tä noin 6 m jännevälin yli, oli ensiajatukseni valita hieman tukevampi (esim. 220) 8,5 m jänneväliin, joka autotallissa nyt on. Paikallinen terästukkuri kuitenkin kehotti minua välttämään IPE:tä ja käyttämään sen sijaan HEA/HEB:tä. Haittapuolena on, että palkki on paljon raskaampi ja hinta nousee.

Alla olevassa kuvassa voi alareunassa nähdä verstaasta ulos tulevan palkin. Muut CAD-kuvat ovat periaatteessa siitä, miltä autotallin runko voisi näyttää. Tällä hetkellä on hieman epäselvää, tuleeko yksittäinen vai kaksoisovi.

Kattoa käytetään välikerroksena säilytykseen (esim. renkaat, laatikot)

Autotallin mitat ovat noin 8x8 m

Miten te olisitte tehneet?

Ystävällisin terveisin,
M

Vanha talli, josta on poistettu katto. Kuva näyttää keskeneräisen sisäpuolen, puurakenteita ja metallipalkki, joka ulottuu työpajasta. CAD-kuva rakennuksen puurungosta ja kattopalkista, joka esittää suunniteltua autotallin rakennetta. Kaksi tikasta näkyy molemmilla puolilla. Rakennuksen yleiskuva: puuristikko ja metallipalkki katossa, harmaa pohja, näyttää autotallin rakennusprojekti.

P
Meillä on rakentamismääräyksiä EU:ssa ja siten Ruotsissa, ja hienoa maassamme on, että voit saada täysin ilmaiseksi pääsyn näihin muuten kalliisiin asiakirjoihin.

https://www.sis.se/standarder/kpenstandard/forkopta-standarder/eurokoder/

Saatat hieman hikoilla tämän parissa, mutta on olemassa ammattikunta, joka voi auttaa sinua, jos jäät jumiin.

Pieni päivitys kiinnostuneille. Asennettiin HEA240 paikalleen materiaalinosturilla.
Materiaalia nostetaan materiaalinosturilla rakennustyömaalla. Rakennustyömaa sisätiloissa, jossa HEA240-teräspalkki asennettuna paikoilleen rakennusnostimen avulla. Rakennustyömaa, jossa näkyy HEA240-teräspalkki ja rakennustelineet. Palkki asennetaan materiaalinostimella. Kuvassa näkyy HEA240-teräspalkki, joka on juuri nostettu paikoilleen vajassa materiaalinostimella.

• Tykkään
ilcretzzo ja 3 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.