No niin, vielä yksi kysyy rapatusta kellariseinästä. Talossamme vuodelta 1916, jossa on yhtä vanha salaojitus, minulla oli harrastushuone yksinkertaisesti siksi, että joku aiempi omistaja oli laittanut vaneriseinän sinne. Poistin vanerin saadakseni hieman lisää lattiapinta-alaa, suunnitelmissa on laittaa alas televisio ja muutama pelikonsoli, jotta lapset voivat käyttää tilaa eräänlaisena kerhohuoneena. Kellarissa on ilmankuivain, joten ilmasto on ihan ok siihen. Kyseisellä seinällä on aiempien omistajien mukaan ollut ongelmia kosteuden läpikulun kanssa, ja kävi ilmi, että seinä on edelleen kostea ja rappaus irtoaa helposti, kun koputtaessa kuuluu kumea ääni. Aiemmat omistajat "ratkaisivat" kostean seinän ongelman kaivamalla maa-ainesta pois sokkeliin saakka ja täyttämällä pestyllä murskeella. Salaojaputkea EI laitettu pohjalle, mikä johtaa siihen, että kaatosateen sattuessa vesi virtaa nopeasti alas. Todellista salaojakorjausta ei kuitenkaan ole suunnitteilla tehtävälistalla. No niin, tämä selittää kosteuden. Nyt itse kysymykseen. Huoneen ei tarvitse olla niin hieno, joten pitäisikö minun hankkia koneita, jotta pääsen eroon kaikesta rappauksesta, vai säästänkö sen, mikä pysyy kunnolla kiinni? En luultavasti ajattele rapata seinää uudelleen, jos se ei ole tärkeää; saatan maalata jollakin diffuusion avoimella maalilla. Saahan siitä aika siistin näköisen, jos vain maalaa rappauksen. Mitä ovat teidän vinkit?

• Kellaritila, jossa puiset kaapit, levysoitin ja punainen ämpäri. Seinillä on merkkejä kosteudesta ja yksityiskohdat viittaavat kunnostushankkeeseen.
  • Vanha kellariseinä, jossa osittain irtoillut rappaus, paljastaa kiven ja tiilen. Lattialla on irtonaista rappausmateriaalia. Yläosassa näkyy putkia.
  • Kosteusongelmiin vaurioitunut kipsiseinä kellarissa, jossa on roskia ja irronnutta rappausta lattialla. Putket näkyvät ylhäällä oikealla.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.