Senaste aktiviteten
-
snaggletooth blev ledsen av Bitterhetsakademins inlägg i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.För bra precis sextio år sedan hösten 1966 gick en epok i graven, Jernbolaget i Eskilstuna som under sin storhetstid haft 600 anställda... -
BBosse63 gillade Franco Francos inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Badminton?
-
F"energigemenskaper" Herregud.
-
SågspånPappspikEternit gillade fribyggs inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Har myndigheter gula snören? Att spänna ett murarsnöre mellan två av lantmäteriet utsatta gränsmarkeringar är ju ett jättebra sätt... -
SågspånPappspikEternit gillade fribyggs inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Om de bara dragit en lina mellan två redan utsatta gränsrör behöver du inte göra någonting. Om du däremot tvivlar på att linan går på... -
FHemmagjord inlagd sill med ingefära & lime. Kokt potatis. Ägg med skagenröra (varken äggen eller röran var hemmagjorda). Falu rågrut med...
-
FJag skriver kanske lite mer imorgon.
-
SågspånPappspikEternit gillade Perplexuss inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..De kanske ska starta en äppelodling. Fråga. Kan ju vara stordriftsfördelar med att ni beställer träden gemensamt. För jag förstår om vi... -
SågspånPappspikEternit gillade Bästerortarns inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Skaffa lite ryggrad och fråga? Så läskigt kan det inte vara att ställa en fråga. EDIT: insåg att det var lite väl kategoriskt och kort... -
KJag hoppas f*n tar skälvängare och folk som uppmuntrar till att flytta gränsrör, gränssten eller motsvarande.
-
PPin svarade i tråden Vad blir det för mat?.
-
PHemmagjord inlagd sill med ingefära & lime. Kokt potatis. Ägg med skagenröra (varken äggen eller röran var hemmagjorda). Falu rågrut med...
-
PJag skriver kanske lite mer imorgon.
-
DDe flesta av oss får väl säga YEEEEEEESSSS! Om midsommaraftonens väder, varmt långt in nu på kvällen. Efter sill och grillad oxfile tog...
-
FHär är allt billigt kinaskit och ingenting är tätt från början, så teflontejp och silikon är ett måste precis överallt. Men det blir...
-
FInget när det kommer till avlopp beträffande vattenlås har en "standard" tråkigt nog.
-
FJag hade besökt lokala rörfirman å köpt ett nytt rör btv. IKEA tar 2-300 för ett komplett avlopp/vattenlås men det brukar vara dyrt att...
-
FVarför tror du att den är trasig? Håll fast den med typ en polygrip och skruva loss den. Sen limmar eller smälter du tillbaks den där...
-
DDilato gillade fribyggs inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Det gäller väl att inte tappa möjliga nya kommuninvånare till Götene, de har också tomter för symbolisk summa och Hällekis vid Vänerns...
-
DDärför jag skrev "Handlar det om vuxna med barnasinnet kvar så säger jag inget" När jag var barn fick alla jag kände månads/veckopeng...
-
DDilato gillade maria01s inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.fibern behöver ju inte ens vara nedgrävd
-
DDilato gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Och det han sagt är alltså: ”Om 5–10 år bygger vi knappt fiber länge. I slutändan finns det knappt någon anledning att gräva ner fler...
-
FDen gamla sitter ju kvar i diskhon, lossa, limma tillbaks och skruva ihop. Eller så köper du en ny bottenventil/korgventil eller helst...
-
DDilato svarade i tråden Går det att få tag på insatsskruven?.Här är allt billigt kinaskit och ingenting är tätt från början, så teflontejp och silikon är ett måste precis överallt. Men det blir...