Senaste aktiviteten
-
kashieda svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Det är fortfarande kvinnan som är rättsobjekt, inte kommunen. Gode man och eventuellt överförmyndaren kan bli skyldig att kompensera... -
Aajn82 svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Ingenstans där någon som behöver att tomten är billig kan bygga. Absoluta majoriteten (killgissning ...) som bygger ett hus har behov av...
-
SStabbsson svarade i tråden Fläckar på sockel?.Inga sprickor
-
kashieda gillade Weimiks inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Booli, slutpriser. Där kan du se om en mäklare var inblandad eller inte. Minns inte på rak arm men det var ca 56 försäljningar under... -
kashieda gillade HusMedHistorias inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Om någon överlåter samma fastighet till två olika köpare/mottagare (dubbelförsäljning) så får den som söker lagfart först företräde till... -
Centano svarade i tråden Fläckar på sockel?.Om di tittar närmare ser du några små sprickor i putsen där fläckarna är? -
kashieda gillade pmds inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Det finns många begrepp i vårt språk. Definieras begreppet "förtida arv" juridisk nånstans? -
kashieda gillade pmds inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Det är lika mycket "kanske" med som utan mäklare. Det går inte att säga vilket som är generellt bäst, och det går definitivt inte för... -
kashieda gillade pmds inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Om du inte kan förklara så är det nog ingen idé att du försöker, nej, -
useless svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Det farliga är om fjädern går av när man stänger dörren innifrån. -
DDanielSt81 svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Ok, med den beräkningen så kommer elektrikern vara hos kunden kanske en kvart. Ska han vara kl 15:00 hos nästa så måste man räkna in...
-
Mikael_L svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Du får betrakta det som en semesterresa, så känns det kanske tom lite spännande 😁 -
mexitegel svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Gahhhh! Gick på fel buss i totalkaoset på Hjalmar Branting i Göteborg. Nu sightseeing på nya platser en stund innan det går att rätta... -
Tokslut svarade i tråden Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!.Tack, men slut överallt -
FSvaret på den specifika frågan är dock ja, man kan gå ut en bit på lister och foder för att täcka springan i mötet mellan list och vägg...
-
FDet är ju rent fruktansvärt! Var det han som kladdade på termostaten också? Är det så illa överallt?
-
FÄr det normalt att tapeten går ut över lister och dörrkarmar? Jag är duktigt missnöjd över målarens jobb men skulle vilja ha lite...
-
SHej Jag har upptäckt fläckar på min sockel inringat i rött. Vad kan detta bero på?
-
Ggmogmo svarade i tråden Elektriker norra stockholm.S A el i Bålsta har funkat bra för mig: https://saelbalsta.se/
-
IngemarB skapade tråden Hur bra är mellanstruken panel från fabrik? i forumet Färg, Måla & Tapetsera.Inser att frågan inte är helt enkel då det beror på hur fabriksmålningen är utförd. (80-100 Mikrometer säger mig nada) Vi har till... -
FVarför envisas folk med att fortsätta vara kunder hos storbankerna trots att de har de sämsta villkoren?
-
Llbgu svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.Jag tycker bara att kring 66% debiteringsgrad låter väldigt lågt för en anställd elektriker. Det är omvittnat svårt att få tag på...
-
DDanielSt81 svarade i tråden Är detta acceptabelt utförd tapetsering?.Ja, kanske hur du ska gå vidare. Om det på riktigt var en målarfirma så tar dit dom igen och talar om hur man gör jobbet rätt och ber...
-
PSå man får antingen, för samma pris - ett batteri - ett batteri + laddare - två batteri + laddare Känns som ett inlägg för humortråden
-
Dan_Johansson gillade Fairlanes inlägg i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Man kan vända på det, varför ska borgarna ta hjälp av ett extremparti (eller nästan försöka bli det)? Nej, jag är inte vänster, men S... -
Ffusion svarade i tråden Vad lyssnar du på just nu?? Bara ljud/video-länkar, inga ord. Använd PM om ni har frågor..Dagens skratt 😉