H HenrikHuslöse skrev:
Jag tror man ska börja med morot: alla i Sverige ska garanteras ett arbete och en bostad. De kan vara i form av arbetsläger, men det ska finnas och utgöra en startpunkt. Utanförskapsområden ska inte finnas.

Sedan behövs en piska också. Oavsett om man gillar det eller inte så är män tongivande i samhället. Därför tror jag att man ska rikta in sig på männen. Ett kraftfullt verktyg mot utanförskapsmän skulle vara att klippa bort klockspelet på de som missköter sig.

Det får tre effekt i tre steg: först förebyggande i form av avskräckning, sedan våldsminskande när horomonerna försvinner och till sist utsläckande av både det sociala och genetiska arvet när dessa män inte kan fortplanta sig. På några generationer skulle detta kunna lyfta samhället till nya höjder.
Ok, så du inriktar dig på det som domesticerade människan? Dvs att de mer fredliga tog till våld i grupp för att bli av med de våldsamma. Detta är dock orsaken till att vi fortfarande har våld i samhället, vi behöver de som kan ta till ett lagom mätt av våld för att skydda "oss".

P
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Problemet framförallt är inte invandringen som företeelse, eller antalet som faktiskt invandrade, utan att ingen i politiken faktiskt talade om VARFÖR vi gjorde detta.
Problemet är den totala kravlösheten.
Jämför med vad som krävs i Danmark:

Förutsättningar för att bli dansk medborgare är att man lagligt befunnit sig i landet under minst nio år - Så definitivt inga 'papperslösa'.
Att man har långtgående kunskaper om Danmark som land och i danska språket samt är ekonomiskt självförsörjande, så inget för 'bidragsturister', de får åka längre norrut...

Kunskapen om Danmark verifieras med ett prov.
Kunskaper i det danska språket krävs, motsvarande kraven för årskurs 9, vilket verifieras genom muntliga och skriftliga prov.

• Gilla
Ganescha och 3 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Ok, så du inriktar dig på det som domesticerade människan? Dvs att de mer fredliga tog till våld i grupp för att bli av med de våldsamma. Detta är dock orsaken till att vi fortfarande har våld i samhället, vi behöver de som kan ta till ett lagom mätt av våld för att skydda "oss".
Du behöver inte oroa dig för att män inte skulle vara tillräckligt våldsamma.

H HenrikHuslöse skrev:
Du behöver inte oroa dig för att män inte skulle vara tillräckligt våldsamma.
Oftast räcker det med lite för att nå stor effekt. Vi behöver inte ta till extrema metoder som hämtade från 30-talet utan det räcker med att ta bort kravlösheten.

A Anders_Nilsson skrev:
Oftast räcker det med lite för att nå stor effekt. Vi behöver inte ta till extrema metoder som hämtade från 30-talet utan det räcker med att ta bort kravlösheten.
Det är högerns ständiga mantra om "kravlöshet". Saken är den att personlighet är till stora delar medfödd (kolla hur olika syskon är) och om den medfödda personligheten är inkompatibel med samhället måste dessa personer hanteras på något sätt. Det är därför det till exempel finns psykriatisk vård.

Jag tror att vi kan lösa mycket genom att med lite klippande göra samhällsskadliga pojkar och män lugna och barnfria. Tänk på oxar. Starka som tjurar men lugna som kor. Det skulle avlasta hårt prövade mödrar och lugna ner hela bostadsområden. Bostadsrätterna i de berörda områdena skulle öka i värde.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Krilleman
H HenrikHuslöse skrev:
Det är högerns ständiga mantra om "kravlöshet".
Problemet är ju bara att det är sant.
Det kan varken vänstern eller högern förneka.

Vi avvisar inte ens dom som blivit nekade att stanna.
Dom får fortfarande förmåner från skattebetalarna.

Ska dessa individer också räknas in i "blandningen" som S vill ha i bostadsområdena?

• Gilla
Ganescha och 1 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:

Vi avvisar inte ens dom som blivit nekade att stanna.
Dom får fortfarande förmåner från skattebetalarna.

Ska dessa individer också räknas in i "blandningen" som S vill ha i bostadsområdena?
Naturligtvis, öppna ditt hjärta! Det är inte deras fel att du föddes med privilegium.

När det gäller de är tre skolledarna som greps för några år sedan och dömdes till utvisning så lever de i högönsklig välmåga för lagen tillåter inte att deras frihet begränsas. Däremot gnäller de på att det är så jobbigt att behöva anmäla sig hos polisen flera gånger i veckan.

Det är ingen som vill ta i den pucken.

Krilleman Krilleman skrev:
Högerns argument är att personer kan ta sig i kragen och bli skötsamma. Mitt motargument är att många inte kan det även om de vill. I alla fall inte på egen hand. De är genom arv och uppväxt oförmögna att sköta sig. Samhällets roll blir därför att identifiera och skademinimera. I första hand förebygga, i andra hand rehabilitera, i tredje hand kastrera och som sista utväg eliminera.

sysmali
Dan1891 Dan1891 skrev:
Mitt inlägg om att jag kan tänka mig att rösta på S blev tydligen raderat..
Undrar varför?
Förmodligen för att moderator trodde du var ironisk.

• Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Citat från GP idag:
Han har bott i Göteborg i fem månader. När han fortfarande var hemma i Saudiarabien och funderade på var i Sverige han skulle bosätta sig, var valet enkelt.

– Jag såg att folk nämnde Hammarkullen.[\quote]

Betalartikel:
[länk]

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.