12 551 läst ·
535 svar
13k läst
535 svar
Har du bestämt hur du ska rösta i valet?
Rasistkortet spelade ut sin roll för några årtionden sedan, genom att ständigt upprepas i tid och otid är det idag så urvattnat att det möts med en gäspning. Skulle ett verkligt rasisthot till äventyrs dyka upp har ni skrikit vargen kommer för många gånger.Mikael_L skrev:
Rasismen är normaliserad inom vissa grupperingar, du har bara missuppfattatB Bitterhetsakademin skrev:
Jag gillar varken rasism eller antisemitism. Jag gillar inte heller när andra tar sig rätten att tala å mina vägnar.Mikael_L skrev:
Att hävda att "de allra flesta i detta forum" tycker si eller så är inte OK, för det kan ingen veta med säkerhet. Tala för er själva enbart.
Ojdå! Detta är ett argument som talar om hur saker och ting får diskuteras och med din gäspning som svar till andra medlemmar placerar du dig överst på pallen dvs den som försöker bestämmer reglerna.B Bitterhetsakademin skrev:
Du gillar inte att bli moraliskt granskad men på ett diskussionsforum får du ta ansvar för det du skriver och räkna med att andra medlemmar själva bestämmer hur de vill framföra sina åsikter, ingen bryr sig gissar jag, om dina gäspningar.
Har inte förbjudit någon åsikt men jag konstaterar att begreppet blivit så urvattnat av årtionden av överanvändning att det numera saknar betydelse, förr kunde det ge en inlärd betingad reflex och upplevdes som stigmatiserande att bli kallad för det. Samma sak gällde väl begreppet antisemitism som skreks i högan sky så fort någon kritik riktades mot Israel. Just användningen av ordet rasism för att tysta politiska motståndare tillskrivs för övrigt Lev Bronstein kanske mer känd under namnet Trotskij. Forumet är brett och vi plockar till oss vad som är av värde och bryr oss föga om resten.A Abies koreana skrev:Ojdå! Detta är ett argument som talar om hur saker och ting får diskuteras och med din gäspning som svar till andra medlemmar placerar du dig överst på pallen dvs den som försöker bestämmer reglerna.
Du gillar inte att bli moraliskt granskad men på ett diskussionsforum får du ta ansvar för det du skriver och räkna med att andra medlemmar själva bestämmer hur de vill framföra sina åsikter, ingen bryr sig gissar jag, om dina gäspningar.
Jag har noll intresse av att stigmatisera dig.B Bitterhetsakademin skrev:
Jag bara konstaterar vad du är, och nämner det vid sina rätta namn, och hoppas att det blir helt utan stigmatisering.
Ungefär som någon kan kalla mig hantverkare, man, elektriker, otränad, tunnhårig, liberal, plattfot, utan att jag känner mig stigmatiserad, utan bara inser att det är sant.
Så jag är väl nog mest glad att du inte känner dig stigmatiserad, utan att du är trygg i din rasism och antisemitism.
Urvattnat för dig men jag har kvar min känslighet och aviga inställning, jag märker att många blivit avtrubbade och att det har normaliserats. Jag tycker ändå att vi andra ska reagera.B Bitterhetsakademin skrev:Har inte förbjudit någon åsikt men jag konstaterar att begreppet blivit så urvattnat av årtionden av överanvändning att det numera saknar betydelse, förr kunde det ge en inlärd betingad reflex och upplevdes som stigmatiserande att bli kallad för det. Samma sak gällde väl begreppet antisemitism som skreks i högan sky så fort någon kritik riktades mot Israel. Just användningen av ordet rasism för att tysta politiska motståndare tillskrivs för övrigt Lev Bronstein kanske mer känd under namnet Trotskij. Forumet är brett och vi plockar till oss vad som är av värde och bryr oss föga om resten.
ajajaj, hade vi herr lättkränkt med i tråden, ursäkta jag visste inte...H hhallen skrev:
Starta en omröstning om hur många som är less de politiska diskussionerna som bitterhetsgubben hela tiden smått maniskt måste dra igång.
Och när du ändå är igång kan du väl även starta en till för att kolla hur folk på forumet ställer sig till att ryssapologeten "intet" hela tiden gör samma.
Klicka här för att svara