350 läst ·
10 svar
350 läst
10 svar
Min dewalt kapsåg 777 rostat fast...
Min dewalt kapsåg hade stod i trädgården över vintern och nu när jag satt i gång den så kan jag inte dra ut den längre, allt annat verka fungerar bra men den glids inte längs skenor, så det går inte kapa lite bredare plankor...sprut in massa S56 men hjälper inte... har någon andra trick som jag kan prova, innan jag ger upp? Tack på förhand!
WD-40 luktar betydligt bättre 5-56.useless skrev:
Vilken som funkar bäst på rost vet jag däremot inte då jag inte gjort någon större jämförelse utan köper den burk som är närmast eller som har bäst pip.
Vanlig bromsrengöring och/eller att blåsa rent om det är något annat än rost som sitter fast har löst en del problem.
Produkter som diskuteras: "WD-40"
WD-40
WD-40 Multispray, ursprungligen utvecklad för att stöta bort fukt från rymdraketers komponenter, har sedan dess blivit känt som ett mångsidigt spray med en rad användningsområden. WD-40 Multispray är världens mest populära produkt i sitt
Läs mer
Använd en riktig krypolja. Jag gillar Omega 636 även om den är lite dyr, Biltema har en som heter X4. Du kan även göra en egen blandning innehållande 50/50 Aceton och ATF-olja.
När du väl fått loss sågen så putsar du skenorna med en en fin smärgelduk.
När du väl fått loss sågen så putsar du skenorna med en en fin smärgelduk.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden