Status
Inte öppen för fler kommentarer.
lunnabo lunnabo skrev:
Vänd dig till Lunds kommun så kan du få svar på vilka områden som är detaljplanelagda inom Lunds kommun.
Kyrkan i Södra Sandby och dess grannar ligger inom detaljplanen.
lunnabo lunnabo skrev:
Att inte någon person i huset hade tillgång till vatten är en betydande olägenhet.
Igelknorr borde nog kunna inse detta själv.
Du behöver bli tråkig i tonen när jag ställer en öppen fråga.

lunnabo lunnabo skrev:
Att inte någon person i huset hade tillgång till vatten är en betydande olägenhet.
Igelknorr borde nog kunna inse detta själv.
Du borde kunna inse själv att du måste berätta vilken skada du har lidit, vilka utlägg du har haft för att ordna vatten åt dig och dina inneboende(?) för att någon ska kunna tipsa om hur mycket du kan kräva i skadestånd? Du fick bra tips tidigt i tråden om att det belopp du rimligen kan kräva långt understiger rättegångskostnaderna om du skulle stämma kommunen eftersom det skulle bli förlikning.

• Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Kan inte någon bara "råka" radera den här tråden. Den kan omöjligt leda till något bra, vare sig för TS eller någon annan. Nu när TS är tillbaka och ger råd i flera trådar där han är kunnig, så kan vi kanske sluta försöka hetsa varandra till onödiga personangrepp.

• Gilla
Smed242 och 1 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Jag inser inte riktigt varför det är intrressant med NÄR felet anmäldes. Det är ju inte VA syd som ev. är skadeståndsskyldigt här. Utan ägaren til grannfastigheten som obehörigen har stängt av vattnet. Det är ju inte så att detta är en tråkig olyckshändelse. Grannen hade ingen rätt överhuvudtaget att röra avstägningskranen. Grannen har troligten gjort sig skydlg till egenmäktigt förfarande gentemot VA syd, detta uppsåtliga brott har som bieefekt orsakat skada för TS.

Hur man sedan skall värdera skadan är ju en annan fråga.
Fast "grannen" är ju kommunen om jag har förstått saken rätt? En felanmälan samma dag vattnet försvann hade nog rett ut en hel del redan samma dag.

Hep Hep skrev:
Nu när TS är tillbaka och ger råd i flera trådar där han är kunnig, så kan vi kanske sluta försöka hetsa varandra till onödiga personangrepp.
Det håller jag med om och tror ju inte att vi kommer längre i den här diskussionen, utan att TS har fått alla goda råd som finns att ge. Vi stänger tråden.

/Moderator

• Gilla
  • Älska
Serafim Dahl och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.