84 254 läst ·
349 svar
84k läst
349 svar
Grannen stänger mitt vatten i TRE veckor
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 648 inlägg
Svårt att veta om grannen som stängde av vattnet hade koll på hur många fastigheter som han stängde av vattnet till.O Onelars skrev:Som husägare med kommunalt vatten är det alltid bra att känna till och läsa kommunens ABVA.
Även m det inte är kommunen som är huvudman kring VA i Lund så är jag rätt säker på att när de stänger en ventil i backen så har de koll på vilka som är påkopplade på vattenledningen. I vanliga fall (inte alla) har ju varje fastighet en ventil för avstängning av vatten. Kan ju va så att kommunen stängde en större ventil på ledningen men det låter för otroligt.
Vill även tilllägga att jag åt popcorn när jag hittade denna tråden. Passade perfekt.
Fakta är att grannen stängde av vattnet till en fastighet som inte var hans.
Misstag sker ibland. Hur många timmar tog det efter att du felanmält till problemet var åtgärdat?lunnabo skrev:
Ska vi ta det en gång till och se om du är kapabel att svara nu?
Hur lång tid tog det ifrån det att vattnet försvann tills dess att du felanmälde det?
Hur lång tid tog det sedan efter felanmälan tills dess att orsaken var utredd?
Hur lång tid tog det ifrån det att vattnet försvann tills dess att du felanmälde det?
Hur lång tid tog det sedan efter felanmälan tills dess att orsaken var utredd?
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 648 inlägg
Nu framförs här en hypotes:
TS felanmälde till VA-huvudmannen dag 20*. Dag 21 kom VA-driftpersonal ut för att felsöka och konstaterade att servisventilen till TS' fastighet och grannens fastighet var avstängd. Sagda representant för driftpersonalen öppnade servisventilen efter att ha pluggat ledningen till grannfastigheten.
Är hypotesen överensstämmande med det faktiska händelseförloppet?
*eventuellt dag 21 om sagda huvudman hade driftpersonal som kunde rycka ut direkt
TS felanmälde till VA-huvudmannen dag 20*. Dag 21 kom VA-driftpersonal ut för att felsöka och konstaterade att servisventilen till TS' fastighet och grannens fastighet var avstängd. Sagda representant för driftpersonalen öppnade servisventilen efter att ha pluggat ledningen till grannfastigheten.
*eventuellt dag 21 om sagda huvudman hade driftpersonal som kunde rycka ut direkt
Och du vägrar fortfarande att svara på relevanta frågor, som t ex när du först anmält att du var utan vatten.lunnabo skrev:
Så jag konstaterar att du bara driver med folk här, vilket är att likställa med att trolla.
MinSågspånPappspikEternit skrev:
Min slutsats är mer att det var han själv som stängde av vattnet och tråden är hans diffusa bevis på hur han lidit när han skall försöka få pengar av kommunen.H Håkan V skrev:
Fastigheten var helt utan vatten i tre veckor.Slottsbäcksväktarn skrev:
5 personer bodde där under denna tid.
Mer påträngande personliga behov uträttades tvärs över gatan i lokala kyrkans rymliga toalett.
Likaså hämtades vatten för matlagning där.
Själv var jag mest hos kvinnlig bekant.
Beniee tänker inte vare sig rätt eller bra.B Benniee skrev:Jag tänkte samma sak, förmodligen fick han reda på att grannkåken revs och att de hade stängt av vattnet där. Så han passade på att springa över och stänga av sitt egna vatten precis innan någon skulle komma och felsöka. Och vips, nu kan han kräva grannen på skadestånd! Eller, trodde han i alla fall😂
Beniee kan inte ens uttrycka sig med finess eller raljerande blir enbart platt.
Nej finns inget i Sågspånets hypotes som ens tangerar det faktiska händelseförloppet.SågspånPappspikEternit skrev: