Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Kommunen köpte grannhuset och bestämde sig för att riva det.
En dag var jag helt utan vatten.
Inget meddelande från vattenleverantören.
Ingen information från någon annan heller.
Då det kom köldknäpp trodde jag att vattenrör i fristående byggnad med tvättstuga hade frusit som tidigare och satte in element där.
Hjälpte dock inte.

Var pga förestående rivning av grannhuset som också mitt vatten blev avstängt i nästan TRE veckor.

Hur mycket skadestånd borde jag få?

• Wow
  • Haha
  • Gilla
Klantskalle och 13 till
  • Laddar…
Går ditt vatten över granntomten eller hur kunde det bli såhär?

• Gilla
DrDengrot och 5 till
  • Laddar…
Har du pratat med kommunen? De borde ju rimligen veta vilka som delar på en anslutningspunkt. För du har väl fakturor på vattenförbrukning?

• Gilla
MichelleW och 3 till
  • Laddar…
De kan ju vara en gammal uppgörelse med den som ägde grannhuset innan att dra in vatten från dem till dig och att man hanterade kostnaden grannar sinsemellan. Du kanske helt enkelt inte har rätt att norpa vatten från grannens fastighet.

Du borde ju först vända dig till din kommuns vattendistributör för att förstå vilket upplägg du har om det är okänt för dig.

• Gilla
MichelleW och 2 till
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Hur mycket skadestånd borde jag få?
Om det hände här i Sverige borde du inte få nått skadestånd.

Vid eventuella avbrott i vattenleveransen rekomenderar jag dej att felanmäla till vatten leverantören.

• Gilla
H-Thomasson och 9 till
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
De kan ju vara en gammal uppgörelse med den som ägde grannhuset innan att dra in vatten från dem till dig och att man hanterade kostnaden grannar sinsemellan. Du kanske helt enkelt inte har rätt att norpa vatten från grannens fastighet.

Du borde ju först vända dig till din kommuns vattendistributör för att förstå vilket upplägg du har om det är okänt för dig.
Min vattendistributör är VA-Syd och har eget avtal och faktura från dem.

Det var ägare till grannfastigheten som själva genomförde avstängning.

• Gilla
MichelleW
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Om det hände här i Sverige borde du inte få nått skadestånd.

Vid eventuella avbrott i vattenleveransen rekomenderar jag dej att felanmäla till vatten leverantören.
Vattenleverantören stängde inte av något vatten.
Det var grannen som pluggade vattenanslutning.

• Haha
  • Gilla
mats.3 och 2 till
  • Laddar…
Felanmälde du?

• Gilla
ctall och 2 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Har du pratat med kommunen? De borde ju rimligen veta vilka som delar på en anslutningspunkt. För du har väl fakturor på vattenförbrukning?
Ägaren till grannfastigheten genomförde avstängning på inkommande vatten till sin egen fastighet och dessutom till min.
De tog aldrig någon kontakt med vattenleverantören utan kopplade bara bort vattnet på eget bevåg.

lunnabo lunnabo skrev:
Det var grannen som pluggade vattenanslutning
Kommunen?

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Felanmälde du?
Vattenleverantören VA-Syd hade ingen aning om vad som hade hänt när jag var i kontakt med dem.

• Gilla
MichelleW
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Vattenleverantören VA-Syd hade ingen aning om vad som hade hänt när jag var i kontakt med dem.
När tog du kontakt och felanmälde?

• Gilla
Illvilja och 1 till
  • Laddar…
Varför gick inkommande vatten till dig via grannhuset?

• Gilla
Eriksson1 och 1 till
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Varför gick inkommande vatten till dig via grannhuset?
Mitt inkommande vatten gick inte via grannhuset.
Kommunen stoppade vattnet på ledningen före hans stick och stängde då av inte bara till sitt hus utan även till mitt.

• Gilla
MichelleW och 1 till
  • Laddar…
Felanmälde du när vattnet inte kom ur kranen?
Skadestånd är svårt att spekulera kring men du får väl redogöra för vattenleverantören vilken skada du lidigt? Tex fått åka och tvätta och diska hos nån släkting osv?

• Gilla
Carcoza och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.