84 375 läst ·
349 svar
84k läst
349 svar
Grannen stänger mitt vatten i TRE veckor
Sida 1 av 24
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Kommunen köpte grannhuset och bestämde sig för att riva det.
En dag var jag helt utan vatten.
Inget meddelande från vattenleverantören.
Ingen information från någon annan heller.
Då det kom köldknäpp trodde jag att vattenrör i fristående byggnad med tvättstuga hade frusit som tidigare och satte in element där.
Hjälpte dock inte.
Var pga förestående rivning av grannhuset som också mitt vatten blev avstängt i nästan TRE veckor.
Hur mycket skadestånd borde jag få?
En dag var jag helt utan vatten.
Inget meddelande från vattenleverantören.
Ingen information från någon annan heller.
Då det kom köldknäpp trodde jag att vattenrör i fristående byggnad med tvättstuga hade frusit som tidigare och satte in element där.
Hjälpte dock inte.
Var pga förestående rivning av grannhuset som också mitt vatten blev avstängt i nästan TRE veckor.
Hur mycket skadestånd borde jag få?
Medlem
· Västernorrland
· 12 038 inlägg
Har du pratat med kommunen? De borde ju rimligen veta vilka som delar på en anslutningspunkt. För du har väl fakturor på vattenförbrukning?
De kan ju vara en gammal uppgörelse med den som ägde grannhuset innan att dra in vatten från dem till dig och att man hanterade kostnaden grannar sinsemellan. Du kanske helt enkelt inte har rätt att norpa vatten från grannens fastighet.
Du borde ju först vända dig till din kommuns vattendistributör för att förstå vilket upplägg du har om det är okänt för dig.
Du borde ju först vända dig till din kommuns vattendistributör för att förstå vilket upplägg du har om det är okänt för dig.
Min vattendistributör är VA-Syd och har eget avtal och faktura från dem.R Rolle85 skrev:De kan ju vara en gammal uppgörelse med den som ägde grannhuset innan att dra in vatten från dem till dig och att man hanterade kostnaden grannar sinsemellan. Du kanske helt enkelt inte har rätt att norpa vatten från grannens fastighet.
Det var ägare till grannfastigheten som själva genomförde avstängning.
Ägaren till grannfastigheten genomförde avstängning på inkommande vatten till sin egen fastighet och dessutom till min.S Stefan1972 skrev:
De tog aldrig någon kontakt med vattenleverantören utan kopplade bara bort vattnet på eget bevåg.