Status
Inte öppen för fler kommentarer.
T
kamilenski skrev:
Jag gör samma sak. Men med modifikation. Först plockar jag ut ramen från kontakten. Sen klipper två bitar silvertape och tejpar mot varandra så att jag kan tejpa rakt över kontakten.
Sen "smörjer" och tapetserar. Ingen ström går genom detta. Och hustrun sliper "skrika" att teven är inte på. Eller att jag får laga middan själv hehe.

Sen skär jag ut silvertapen ut och på med kontaktens skydd. Detta har funkat myccket bra de senaste 20 åren. Jag kan varken rekomendera eller avråda göra detta. Själv lärde jag mig det av en gammal tapetserare. Liksom andra smarta tips. Huvudsaken att det funkat för mig, mina barn och många våra bekanta.
Lite off-topic kanske, men varför tapetserar ni över kontakterna? Jag skruvar alltid loss dem, isolerar kablarna med torix/ubåt/eltejp och tapetserar över hålet. TV:n kan vara på, inga stötar och det känns inte lika "fuskigt".

tanaris skrev:
varför tapetserar ni över kontakterna?.
Det tar för lång tid att först plocka bort dessa, och sen montera tillbaka...

Rikard Ågren skrev:
Handlar det enbart om två grupper så skulle då inte jag ha några problem med att grena efter PSAn.

På matande sida är det ju dock inga problem att lägga dubbelt?!
Finns det något skäl till att man inte får dra dubbla ledare direkt från PSAn med att det går bra med två på matarsidan?
Det är bara två FK 1,5mm² som ska dit.

Ingen annan än att installationen blir mindre överskådlig, vad jag kan komma på.

Jag tycker att man bör stänga tråden.
El bör vi "prata" på ett annat ställe.

Ja nu drog det iväg. Ursäkta.

Ja den här tråden drar iväg.
Än har vi inte fått någon förklaring till varför mannen dog i duschen.
Tills dess, stäng av strömmen till badrummet och använd ficklampa.

JO DET HAR NI!

Det har blivit överslag i handdukstorken. Och eftersom mannen saknade JFB slutade det illa!
Utredningen är avslutat. Jag pratade med polisens informatör!

Låser tråden. Den kan öppnas igen om något nytt framkommer! PM:a moderator i så fall

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.