Varför är det 3 vattenrör i badrummet som kommer från väggen detta är en bostadsrätt. Går det att ta bort det nedersta röret helt och hållet?

• Tre vattenrör i badrumsväggen, med en vattenmätare kopplad till det nedersta röret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Per Andersson2891
  • Laddar…
F
Det är nog läge att fråga föreningen om det. Rören i väggen brukar vara deras ansvar, och här sitter det ju dessutom en mätare. Används den?

F fredrik.johansson skrev:
Det är nog läge att fråga föreningen om det. Rören i väggen brukar vara deras ansvar, och här sitter det ju dessutom en mätare. Används den?
Har pratat med föreningen och han sa att vi kunde ta bort vattenmätaren. Men vet inte vad de röret är till där mätaren sitter

Claes Sörmland
Men varmvattencirkulationen brukar inte sticka ut ur badrumsväggen utan slingan vänder vanligtvis i ett schakt.

• Gilla
Alti
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Men varmvattencirkulationen brukar inte sticka ut ur badrumsväggen utan slingan vänder vanligtvis i ett schakt.
Det kan vara varmvattenmätare där innehavaren betalar för faktisk förbrukning.

tommib
Jag gissar att det går till ett annat tappställe, där bara kallvatten används (jag antar nu att mätaren sitter på kallvatten. Vad mätaren gör där begriper jag dock inte eftersom det finns avtappning både före och efter den.

• Gilla
TommyEriksson63
  • Laddar…
Purre
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
i tidigare lägenhet jag bodde stack den ut i lägenhetens badrum.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
H Hej5577 skrev:
Varför är det 3 vattenrör i badrummet som kommer från väggen detta är en bostadsrätt. Går det att ta bort det nedersta röret helt och hållet?
Vart menar du att det 3e röret är? Du har 2 rör i övre plattan, ena går till en mätare som har en väggmonterad hållare för stabilitet.

H Hej5577 skrev:
Har pratat med föreningen och han sa att vi kunde ta bort vattenmätaren. Men vet inte vad de röret är till där mätaren sitter
Om du kan få tillgång till föreningens samlade styrelseprotokoll sedan den bildades kan du förmodligen läsa dig till vad mätaren var till för.

Om jag vore ordförande skulle jag kräva att du skulle sitta och läsa under uppsikt av mig så att inte något protokoll kommer på avvägar.

H Hej5577 skrev:
Var är det 3e röret tänker du? 2st rör ut från väggbricka i toppen. Finns inget 3e rör.

I ett badrum från 2004 där jag tidigare bodde, vände VVC i badrummet via en handdukstork.

• Gilla
tomas123 och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.