J
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Vet inte hur pålitlig denna är!
Det kan nog lika gärna stämma som vara ett resultat av en slapp rubriksättare.

P
B Bitterhetsakademin skrev:
Rasism mot enskilda ryssar är väl den enda formen av rasism som är påbjuden från högsta nivå.
Vems högsta nivå?
F.ö. är i stort sett alla ryssar skyldiga. Det är försumbart få som inte är det så dem behöver vi inte räkna. T.o.m. den i väst hyllande Navalny var ju för det ryska imperiebyggandet, men helst med ett annat styre.
B Bitterhetsakademin skrev:
Att kalla sig antifascist har blivit en ursäkt som använts av många suspekta personer för att slippa kritik. "Vi antifascister står för det goda hatet och våldet".
Jag tror att det är svårare att kalla sig fascist och hävda att man står för något gott, inte ens gott hat och våld.

• Gilla
Klass0n
  • Laddar…
P
Foliehatten3 Solhemsgatan skrev:
Nä, varför skulle jag det
Ädelt av dig. Själv misstror jag religiösa personer a priori.

P
HogeN HogeN skrev:
nejdå... anti komu
är man emot usa är det anti facist
Det finns ingen kommunism i Ryssland numera.
Annars var det rätt.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Claes Sörmland
BirgitS BirgitS skrev:
Är det inte lite valfläsk/populism över det hela?
Visa att man visst gör något för för en stor grupp i samhället? Fast det inte betyder något i praktiken.
Jag tror inte det eftersom man i praktiken har gömt undan detta. Om regeringen trodde det skulle vara en valvinnare skulle man väl slå på stora trumman och förklara hur smart lagstiftningsarbete man arbetar med. Jag tror mer detta är något partistförslag som man fått feeling för i L eller möjligen KD och så råkade det bli en del av Tidöavtalet, ingen av de andra partierna kände för hyreshusägare i utsatta områden och stoppade det. Nu har det baxats hela vägen till lagrådsremiss och inget regeringsparti vill riktigt kännas vid pinsamheten som varken utredning eller remissinstanser tror på

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
S
Redaktionen Redaktionen skrev:
Ny lag föreslås om rätt att ta ut avgift för områdessamverkan, men småhus undantas.

Du kan läsa artikeln här: Avgift för trygghet kan införas
Får en att tänka på den kända affärsmodellen i vissa kretsar med beskyddarpengar.

• Gilla
  • Ledsen
pmd och 3 till
  • Laddar…
S Snurrespratt skrev:
Får en att tänka på den kända affärsmodellen i vissa kretsar med beskyddarpengar.
Och det blir i vanlig maffiastil ett erbjudande man inte kan säga nej till för att citera Gudfadern.

• Gilla
Snurrespratt och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Allmännyttans bolag börjar ta ut beskyddaravgifter i grannskapet för att betala personal som ägnar sig åt "trygghet" med stöd i lag och efter kommunalt beslut. Inte regeringens bästa policyidé tänker jag.

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
S
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Allmännyttans bolag börjar ta ut beskyddaravgifter i grannskapet för att betala personal som ägnar sig åt "trygghet" med stöd i lag och efter kommunalt beslut. Inte regeringens bästa policyidé tänker jag.
Och - 'Vad f-n får man för pengarna' ?

• Gilla
Foliehatten3
  • Laddar…
P
Man får förstås trygghet. Åtminstone om man ska tro utredningen …

J Jotsat skrev:
Nej, vi vill INTE (med betoning på INTE) ha någon som helst HOA-verksamhet i Sverige.

[länk]
Bostadsrättsförening är redan en form av hoa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.