J Jansson69 skrev:
Men snälla läs tråden så ser du mängder med politiska inlägg skulle gissa på att nästan hälften av skribenterna vidrör eller skriver direkt politiska saker..
Tecknad bild av en kurva med texten "The joke" ovanför och en pil mot en figur under kurvan med texten "You", vilket illustrerar ett skämt som missas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
pmd och 3 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Det är fan ingett skämt som hen skrev!
Nej det verkar som sagt gått över huvudet på dig. 😉

• Haha
  • Gilla
  • Arg
Renovatorus och 4 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
En enkel biljett till vart? Tror du att alla som skapar otrygghet är utländska medborgare?
Fast vi kan ju skicka stökiga svenska medborgare till Skåne förstås.
Jag är född svensk och skåning sedan 2017 (efter flytt från Göteborg) och skulle utan tvekan ta emot en större summa för att lämna landet helt, Sverige är inte längre det jag under 70 år identifierat mig med, numera är det hårt och kall (kanske inte folket men definitivt styret)..

• Gilla
Foliehatten3 och 1 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Jag är snäll idag och tilldelar dig en medalj för dina insatser, enbart för att det är julafton inom några dagar!
Tack! Jag förstår att din samling av dessa medaljer är Rejäl och att du kan avvara denna.

• Haha
Renovatorus och 4 till
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
Tack! Jag förstår att din samling av dessa medaljer är Rejäl och att du kan avvara denna.
Tyvärr så har du så fel, borde synas på bilden att den är ny? fick göra en specialbeställning för din skull och den var inte billig😉

• Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
P
B Bitterhetsakademin skrev:
Egor Putilov eller vad han numera kallas var väl en suspekt figur men numera borta från Samnytt sedan länge. Han kan varit född i Ljuksemburg i Dagestan men det är oklart.
Jag har fått intrycket att Putilov är en slags rysk påverkansagent, kanske utan sin vetskap.
Om du ids gå in på Samnytt och bara scrolla ner en bit ser du artikel jag refererar till då den publicerades häromdagen.
Jag måste tydligen tjata på dig för att få en vettig referens. Det är förvisso OK om det inte finns en direktlänk till artikeln, men dess rubrik måste du väl ändå kunna hosta upp?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
Foliehatten3 Solhemsgatan skrev:
Bara det faktum att man dissar något bara för att det har med Ryssland att göra säger allt.
Det säger att man är antifascist.

P
Foliehatten3 Solhemsgatan skrev:
Jag dömmer folk efter deras individuella handlingar. Inte efter deras nations handlingar.
Inte heller efter vilken religion de tillhör?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
Fairlane Fairlane skrev:
Det är väl inte domaren som ska yrka på straff?
(. Ja, så det var väl helt förskräckligt att det var domaren som yrkade på straff i det här fallet? .)

P
D Dilato skrev:
Jag är född svensk och skåning sedan 2017 (efter flytt från Göteborg) och skulle utan tvekan ta emot en större summa för att lämna landet helt, Sverige är inte längre det jag under 70 år identifierat mig med, numera är det hårt och kall (kanske inte folket men definitivt styret)..
Jag gissar att du inte är en av dem som skapar otrygghet, och då kommer du tyvärr inte ifråga för ett sådant erbjudande …

• Haha
Dilato
  • Laddar…
gravt indoktrinerad av msm
Hm, jag läser/ser/hör nyheter från Reuter, Bloomberg, CNN, BBC, Financial Times å i Sverige både Aktuellt, Rapport å TV4 nyheterna. I tillägg, i Norge där jag bor, NRK Dagsrevyen å TV2nyheterna…
E jag indoktrinerad då eller bara välinformerad …?

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Precis vad vi behöver, en rätt att ta ut tvingande avgifter av dina grannar för att hyra mötesrum, anställa samordningspersonal, landskapsarkitekter eller betala vaktbolag.

Från lagrådsremissen:

[bild]

Men detta är ju redan löst. Fastighetsägare ansvarar för kvartersmark och för allmän plats ansvarar kommunen. Vad är detta för klegg?
Jag håller med, fastighetsägarna har dessutom en massa krav på utformningen av kvartersmark redan.
Men jag förstår det inte helt ändå. Vilket problem löser det? Är syftet att kommunen ska kunna tvinga fastighetsägare i utsatta områden till ordning och reda genom div. trygghetsåtgärder?

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
P
Z Zodde skrev:
Hm, jag läser/ser/hör nyheter från Reuter, Bloomberg, CNN, BBC, Financial Times å i Sverige både Aktuellt, Rapport å TV4 nyheterna. I tillägg, i Norge där jag bor, NRK Dagsrevyen å TV2nyheterna…
E jag indoktrinerad då eller bara välinformerad …?
(. Om du inte läser Avpixlat (numera Samhällsnytt) så är du förstås totalt indoktrinerad av gammelmedia. .)

• Haha
Jansson69 och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det säger att man är antifascist.
Rasism mot enskilda ryssar är väl den enda formen av rasism som är påbjuden från högsta nivå. Det verkar vara socialt accepterat att hata Ivan och Olga men säg motsvarande om Rebecca, Schlomo, Muhammed och Fatima så blir reaktionen en annan.
Att kalla sig antifascist har blivit en ursäkt som använts av många suspekta personer för att slippa kritik. "Vi antifascister står för det goda hatet och våldet".

Rasism mot enskilda ryssar är väl den enda formen av rasism som är påbjuden från högsta nivå.
Tvärtom. Vi har på tok för länge varit politiskt undfallande mot Ryssland och misstrott för få ryssar.

Det finns tre stater som sticker ut i hur de aktivt arbetar med påverkansarbete gentemot andra länder: Ryssland, Kina och Iran. Lägg till det några skitländer som medt utnyttjar sin egen exilbefolkning, som Eritrea, så har du snart ringat in de länder vars medborgare man bör vara lite extra vaksam mot.

Vad du tror att vi i Sverige har för högsta ort som dikterar hur vi får agera är oklart. Sådant är snarare ett mönster du ser hos nyss nämnda länder.
Det verkar vara socialt accepterat att hata Ivan och Olga men säg motsvarande om Rebecca, Schlomo, Muhammed och Fatima så blir reaktionen en annan.
Man behöver inte hata enskilda ryssar för att misstro ryssar i gemen lite extra. När det kommer till Putilov verkar ju misstron därtill ha varit väl motiverad. En av Säpo fastställd säkerhetsrisk.

• Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.