P pmd skrev:
"- Den här föreslagna lagen ger en stabil grund för ett delat ansvar och möjliggör att samverkan kan bedrivas långsiktigt och med fokus på att stärka utvecklingen i samhället, säger Patrik Karlson, bostadspolitisk talesperson för Liberalerna".

Etymologin för liberal är latinets liber, vilket betyder "fri".
Fri så länge du till fullo ställer upp på deras ideer om globalism överstatlighet mångkultur och hbtqi+xyz. Det finns knappast något parti som är så förbudsivrande och vill detaljstyra ditt liv som liberalerna men med lite tur hamnar de under fyra procent vid det kommande valet.

• Gilla
Lostmoose och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
En enkel biljett till vart? Tror du att alla som skapar otrygghet är utländska medborgare?
Fast vi kan ju skicka stökiga svenska medborgare till Skåne förstås.
De svenskar som inte sköter sig är Sveriges ansvar, vad gäller resten så är det bara att utvisa. Finns viljan finns alltid möjligheter.

• Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Foliehatten3
B Bitterhetsakademin skrev:
De svenskar som inte sköter sig är Sveriges ansvar, vad gäller resten så är det bara att utvisa. Finns viljan finns alltid möjligheter.
Så sant. Men tyvärr finns ingen vilja

• Ledsen
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
I
Alfredo Alfredo skrev:
Varför då? Böter är väl ett tämligen vedertaget straff?
För att han påstår att jag har skrivit något som jag definitivt inte har skrivit.

P
Fri så länge du till fullo ställer upp på deras ideer om globalism överstatlighet mångkultur och hbtqi+xyz. Det finns knappast något parti som är så förbudsivrande och vill detaljstyra ditt liv som liberalerna men med lite tur hamnar de under fyra procent vid det kommande valet.
Jag försökte var lite ironisk. Folkpartiet har alltid varit selektivt liberalt. Förmodligen för att partiet vill vara "socialliberalt".

Globalism, mångkultur och hbtqi är f.ö. liberalt på riktigt.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
P
Det är de regler som gäller redan.

P pmd skrev:
Det är nästan omöjligt att utvisa ens vid grova brott, se bara fallet med den irakiske mannen anställd inom hemtjänsten som dömdes för våldtäkt på en hundraåring häromdagen. Inte ens då yrkades på utvisning. Domaren i det fallet, Mohammed Ali (inte boxaren med samma namn) yrkade endast på fyra års fängelse. I de flesta fall befolkas domstolarna av aktivister som gör allt för att undvika utvisning. Just det aktuella fallet har lett till en upprörd debatt på Samnytt som har en stor artikel i ämnet.

• Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
I Incinerator skrev:
För att han påstår att jag har skrivit något som jag definitivt inte har skrivit.
Nej nu får du nog läsa en gång till. Jag ser inte att @Staffan-N påstår något sådant alls. Däremot ställer han en fråga till dig.

Var ser du det påstående som du hävdar finns?

Foliehatten3
P pmd skrev:
I vilken värld lever du?

I
S Staffan-N skrev:
Så...du menar att man ska få betala en peng till de offentliga finanserna när man döms för ett brott? :-)
Alfredo Alfredo skrev:
Nej nu får du nog läsa en gång till. Jag ser inte att @Staffan-N påstår något sådant alls. Däremot ställer han en fråga till dig.

Var ser du det påstående som du hävdar finns?

I Incinerator skrev:
Ta ut avgiften från de stökiga hushållen
Vad är detta annat än ett förslag till böter? Hur annars ska du avgöra vilka de stökiga hushållen är än genom en myndighets- eller domstolsprocess?

I
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vad är detta annat än ett förslag till böter? Hur annars ska du avgöra vilka de stökiga hushållen är än genom en myndighets- eller domstolsprocess?
Inga böter, en avgift eller menar du att den kommunala fastighetsavgiften är en fastighetsskatt(eller böter)? 😆

I Incinerator skrev:
menar du att den kommunala fastighetsavgiften är en fastighetsskatt(eller böter)?
Nej, men sist jag kollade var den inte diversifierad efter vandel.

• Gilla
  • Haha
oscar_uppsala och 3 till
  • Laddar…
P
Det är nästan omöjligt att utvisa ens vid grova brott, se bara fallet med den irakiske mannen anställd inom hemtjänsten som dömdes för våldtäkt på en hundraåring häromdagen.
Vad hände i det fallet? Har du en bra och utförlig referens som kag kan läsa?
Inte ens då yrkades på utvisning. Domaren i det fallet, Mohammed Ali (inte boxaren med samma namn) yrkade endast på fyra års fängelse.
Var det inte i enlighet med straffskalan i brottsbalken för det aktuella brottet?
I de flesta fall befolkas domstolarna av aktivister som gör allt för att undvika utvisning. Just det aktuella fallet har lett till en upprörd debatt på Samnytt som har en stor artikel i ämnet.
Var kan jag läsa en bra (opolitisk) rapport om hur domstolarna är befolkade av aktivister?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
Foliehatten3 Solhemsgatan skrev:
I vilken värld lever du?
Samma som du.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.