6 525 läst ·
116 svar
7k läst
116 svar
Avgift för trygghet kan införas
Fri så länge du till fullo ställer upp på deras ideer om globalism överstatlighet mångkultur och hbtqi+xyz. Det finns knappast något parti som är så förbudsivrande och vill detaljstyra ditt liv som liberalerna men med lite tur hamnar de under fyra procent vid det kommande valet.P pmd skrev:"- Den här föreslagna lagen ger en stabil grund för ett delat ansvar och möjliggör att samverkan kan bedrivas långsiktigt och med fokus på att stärka utvecklingen i samhället, säger Patrik Karlson, bostadspolitisk talesperson för Liberalerna".
Etymologin för liberal är latinets liber, vilket betyder "fri".
De svenskar som inte sköter sig är Sveriges ansvar, vad gäller resten så är det bara att utvisa. Finns viljan finns alltid möjligheter.P pmd skrev:
Jag försökte var lite ironisk. Folkpartiet har alltid varit selektivt liberalt. Förmodligen för att partiet vill vara "socialliberalt".B Bitterhetsakademin skrev:
Globalism, mångkultur och hbtqi är f.ö. liberalt på riktigt.
Det är nästan omöjligt att utvisa ens vid grova brott, se bara fallet med den irakiske mannen anställd inom hemtjänsten som dömdes för våldtäkt på en hundraåring häromdagen. Inte ens då yrkades på utvisning. Domaren i det fallet, Mohammed Ali (inte boxaren med samma namn) yrkade endast på fyra års fängelse. I de flesta fall befolkas domstolarna av aktivister som gör allt för att undvika utvisning. Just det aktuella fallet har lett till en upprörd debatt på Samnytt som har en stor artikel i ämnet.P pmd skrev:
Nej nu får du nog läsa en gång till. Jag ser inte att @Staffan-N påstår något sådant alls. Däremot ställer han en fråga till dig.I Incinerator skrev:
Var ser du det påstående som du hävdar finns?
S Staffan-N skrev:
Alfredo skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 177 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 177 inlägg
Vad hände i det fallet? Har du en bra och utförlig referens som kag kan läsa?B Bitterhetsakademin skrev:
Var det inte i enlighet med straffskalan i brottsbalken för det aktuella brottet?B Bitterhetsakademin skrev:
Var kan jag läsa en bra (opolitisk) rapport om hur domstolarna är befolkade av aktivister?B Bitterhetsakademin skrev: