6 525 läst ·
116 svar
7k läst
116 svar
Avgift för trygghet kan införas
Som jag skrev har Samnytt bevakat fallet, självklart med en vinkel från deras högerperspektiv. Efter att de fått berättigad kritik i en del fall för några år sedan så har de blivit bättre med faktagranskningen men i likhet med de flesta medier har de en agenda. I en värld av vänsterdominerad press är det nyttigt med en motvikt.P pmd skrev:
Vad gäller nätverken inom domstolarna har vi ju de så omtalade Ruben och Hilda.
Vad gäller straffskalan så är väl tre år straffminimum i dag men då det rörde sig om en försvarslös åldring i en utsatt situation kan man tycka att det borde varit betydligt hårdare.
OK? Inga referenser, alltså?B Bitterhetsakademin skrev:Som jag skrev har Samnytt bevakat fallet, självklart med en vinkel från deras högerperspektiv. Efter att de fått berättigad kritik i en del fall för några år sedan så har de blivit bättre med faktagranskningen men i likhet med de flesta medier har de en agenda. I en värld av vänsterdominerad press är det nyttigt med en motvikt.
Vad gäller nätverken inom domstolarna har vi ju de så omtalade Ruben och Hilda.
Vad gäller straffskalan så är väl tre år straffminimum i dag men då det rörde sig om en försvarslös åldring i en utsatt situation kan man tycka att det borde varit betydligt hårdare.
Tror du vänstermedia gör inslag som går emot deras narrativ. Vill du läsa något i fall som detta återstår alternativmedia. Samnytt har i detta fall gjort en utförlig artikel. Värt att tillägga är att de även gjort flera större artiklar om dömda sverigedemokratiska politiker, i flera fall även angående sexualbrott så de får anses relativt balanserade.P pmd skrev:
Merparten av dom som direkt idiotförklarar alternativmedia har inte bemödat sig att läsa det dom skriver. Utan har redan en bestämd uppfattning att det dom skriver är fejk och lögn. Tvärtom oftast gör deras journalister ett mer grundligt jobb. Annat än många andra som bara skriver av det dom stora mediahusen spottar utB Bitterhetsakademin skrev:Tror du vänstermedia gör inslag som går emot deras narrativ. Vill du läsa något i fall som detta återstår alternativmedia. Samnytt har i detta fall gjort en utförlig artikel. Värt att tillägga är att de även gjort flera större artiklar om dömda sverigedemokratiska politiker, i flera fall även angående sexualbrott så de får anses relativt balanserade.
Ge mig några referenser till "alternativmedia" då? Vaga påstående om att ett visst medium har minsann skrivit om det du påstår är kanske lite oartigt att komma med. Om du har fog för dina påståenden så läser jag gärna källorna.B Bitterhetsakademin skrev:
Var?B Bitterhetsakademin skrev:
Jag ställer mig allmänt tveksam till Samhällsnytts (f.d. Avpixlat) balans. Bara det faktum att en ryss med oklar bakgrund skriver där ofta gör mig skeptisk. (Fast numera är han väl en svensk från Luxemburg?).B Bitterhetsakademin skrev:
Egor Putilov eller vad han numera kallas var väl en suspekt figur men numera borta från Samnytt sedan länge. Han kan varit född i Ljuksemburg i Dagestan men det är oklart. Om du ids gå in på Samnytt och bara scrolla ner en bit ser du artikel jag refererar till då den publicerades häromdagen. Du är förmodligen gravt indoktrinerad av msm men pröva något nytt. Som vid fobiträning inom KBT så ta det gradvis, börja med små doser.😆P pmd skrev:Ge mig några referenser till "alternativmedia" då? Vaga påstående om att ett visst medium har minsann skrivit om det du påstår är kanske lite oartigt att komma med. Om du har fog för dina påståenden så läser jag gärna källorna.
Var?
Jag ställer mig allmänt tveksam till Samhällsnytts (f.d. Avpixlat) balans. Bara det faktum att en ryss med oklar bakgrund skriver där ofta gör mig skeptisk. (Fast numera är han väl en svensk från Luxemburg?).
Bara det faktum att man dissar något bara för att det har med Ryssland att göra säger allt.P pmd skrev:Ge mig några referenser till "alternativmedia" då? Vaga påstående om att ett visst medium har minsann skrivit om det du påstår är kanske lite oartigt att komma med. Om du har fog för dina påståenden så läser jag gärna källorna.
Var?
Jag ställer mig allmänt tveksam till Samhällsnytts (f.d. Avpixlat) balans. Bara det faktum att en ryss med oklar bakgrund skriver där ofta gör mig skeptisk. (Fast numera är han väl en svensk från Luxemburg?).
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 182 inlägg
Får så gör man bara med muslimer, eller?Solhemsgatan skrev:
Ryssland har upprepat visa sig förtjäna misstro. Det är de förvisso inte ensamma om, men för många av oss står de först i kön bland de värda att dissas. Så även denne Egor. Hans egna meriter räcker förvisso långt där, men de stärks av hans tveksamma bakgrund.
Jag dömmer folk efter deras individuella handlingar. Inte efter deras nations handlingar.Nötegårdsgubben skrev:
Får så gör man bara med muslimer, eller?
Ryssland har upprepat visa sig förtjäna misstro. Det är de förvisso inte ensamma om, men för många av oss står de först i kön bland de värda att dissas. Så även denne Egor. Hans egna meriter räcker förvisso långt där, men de stärks av hans tveksamma bakgrund.
Det mesta är i slutändan politik, i en annan tråd anklagades jag för att vara marxist. Nåväl här kommer ett citat av Marx:Solhemsgatan skrev:
Politik är konsten att leta problem, hitta dem överallt, ställa fel diagnos och använda fel botemedel.
(Fast den som sade detta var Groucho inte Karl).😆
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 862 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 862 inlägg
Det är väl inte domaren som ska yrka på straff?B Bitterhetsakademin skrev:
Om det är vad man lär sig av att lsa Samnytt så är det kanske bättre att läsa på andra ställen.