Framöver så kommer förmodligen då hela avgiften skiftas över på t.ex. hyresgäster då fastighetsägarna kan höja priserna ännu mer.

• Ledsen
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Låter möjligen lite ogenomtänkt. Avgiften kan tas ut om en majoritet av fastighetsägarna vill det.

Antag området där jag bodde i bostadsrätt när jag var yngre. Föreningen täckte 7 kvarter med ca 800 lgh. Antag att man ser ett område av denna enstaka fastighetsägare plus två grannhus med 8 lgh vardera. Då utgör fastighetsägarna av de 16 lägenheterna en majoritet som skulle kunna tvinga den stora fastighetsägaren (bostadsrättsföreningen) att betala 95% av en "trygghetshöjande" åtgärd, känns inte rimligt.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Ännu ett genidrag från TuffeUffe-regeringen. Fyfan vilket misstag det var att rösta in dessa pissluffare.

• Gilla
  • Haha
  • Arg
Fox Lane och 18 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Avgift för trygghet? Är det inte den huvudsakliga uppgiften för skatt?

• Gilla
Thomas P O och 29 till
  • Laddar…
J
  • Gilla
  • Älska
Fox Lane och 12 till
  • Laddar…
tommib
Avgift för trygghet? Som tas ut av "aktörer"?

Är det inte det maffian gör?

Om inte staten ens klarar av att leverera trygghet för mina skattekronor så vill jag nog gärna omförhandla samhällskontraktet.

• Gilla
PappasHammare och 34 till
  • Laddar…
I
Ta ut avgiften från de stökiga hushållen så kanske vissa föräldrar börjar fatta att de har ansvar för vad deras ungdjävlar gör ute på samhället på nätterna!

• Älska
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Karrock
I Incinerator skrev:
Ta ut avgiften från de stökiga hushållen så kanske vissa föräldrar börjar fatta att de har ansvar för vad deras ungdjävlar gör ute på samhället på nätterna!
Eller villkora bidragen?

• Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
I
Karrock Karrock skrev:
Eller villkora bidragen?
De jag tänker på här i samhället där har föräldrarna arbete så det hjälper inte.

Ja jag har inte gjort många inlägg tidigare, men här vill jag bara skrika rätt ut!
När jag ser denna typen av förslag.. tror jag vår politiska elit har tappat greppet om landet sen en tid tillbaka, pekar på varandra som små skolbarn när dom misslyckas eller gör fel.
Vi slipper olika typer av avgifter om vi använder skattepengarna på vettigt sätt, men det verkar strida mot politikens grundprinciper idag.
Jag kan säkra tryggheten i området jag bor, bara jag får betalt för ammutionen, 😇

• Gilla
Discoman och 5 till
  • Laddar…
Foliehatten3
I Incinerator skrev:
En enkel biljett är bättre

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
J Jotsat skrev:
Nej, vi vill INTE (med betoning på INTE) ha någon som helst HOA-verksamhet i Sverige.

[länk]
Nja, en HOA är ju i princip detsamma som en samfällighet, och båda kan vara allt från rena drömmen till rena mardrömmen, beroende på de boende och vilka som sitter i styrelsen.

Vad gäller det här nya lagförslaget, jag är inte förvånad. Jag tror vi får se ännu mer sånt här i framtiden, inklusive faktiska ”gated communities”. Plåsterlösningar, tyvärr.

• Gilla
hellem och 2 till
  • Laddar…
I
Foliehatten3 Solhemsgatan skrev:
En enkel biljett är bättre
En enkel vart?
Familjen är från området sedan flera generationer så en enkel till huvudorten i kommunen hjälper nog inte.

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Ny lag föreslås om rätt att ta ut avgift för områdessamverkan, men småhus undantas.

Du kan läsa artikeln här: Avgift för trygghet kan införas
Men vet ni

Vad som vore riktigt bäst

Om vi hade en polis som fungerade

• Gilla
  • Älska
Lostmoose och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.