49 895 läst ·
641 svar
50k läst
641 svar
Är detta en rimlig parkeringsanmärkning?
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 370 inlägg
Jag har inte pratat om gräs jag har pratat om grus. Det är bara att läsa vad jag skriver.Sittställning skrev:
Va? Du påstår att lagen är tydlig. Den är enkel att förstå och tillämpa.Sittställning skrev:
Och när jag då visar på ett exempel som går tvärt emot det allmänna rättsmedvetandet pga just en sådan gränsdragningsproblematik så struntar du i det?? För du är inte "intresserad"??
Ja du. Då struntar jag i att diskutera frågan vidare med dig. Det är ju komplett meningslöst.
Jodå. Helt korrekt. Och om du hade lite koll på hur man bygger nya "gröna" P-platser så hade du förstått det.Sittställning skrev:
Det var fö statlig mark, så inte privat.
Vi gjorde ju inte fel.Sittställning skrev:
Så titta på inslaget då!!Sittställning skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 370 inlägg
Då får jag be även dig att titta på inslaget. Dina skisser visar, som vanligt, på ett ideal som bättre beskriver verkligheten utanför tätorterna. Det ser inte ut så i ett vanligt villaområde. Där släntar man ofta inte vägar.Demmpa skrev:
Du får lov att använda exempel men inte jag?lars_stefan_axelsson skrev:
Den är tydlig, det är du som är otydlig och vill tolka till din fördel.lars_stefan_axelsson skrev:
Som sagt ytterligheter intresserar mig inte.lars_stefan_axelsson skrev:
Okej?lars_stefan_axelsson skrev:
eller så förklarar du så man förstår. Jag pratar om gräsmattor du pratar om gröna p platser.lars_stefan_axelsson skrev:
Tomtmark behöver inte vara privat.lars_stefan_axelsson skrev:
Ge hela kontexten av dessa anlagda platser så är det lättare att förstå diglars_stefan_axelsson skrev:
Nej, känns mindre intressant för denna tråden.lars_stefan_axelsson skrev:
Jag tycks märka att du är upprörd, varför?
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 370 inlägg
Det är ju bara att se inlägget så ser du att den inte alls är så "tydlig". Men du vägrar ju.Sittställning skrev:
Och ändå så hävdar du att lagen alltid är tydlig. Men du är inte intresserad av de situationer den inte är det??Sittställning skrev:
Ja, det är ju en bekväm hållning...
Som sagt. Det märks att du inte är jurist.
I mina inlägg du kommenterar så har jag bara pratat om grus. Inget annat.Sittställning skrev:
Varför? Det är ju meningslöst om jag ger en hänvisning, för du läser den ju inte. Du är ju intresserad av "ytterligheter"?Sittställning skrev:
Så det är bättre du lär dig själv.
Det är ett för xxxxSittställning skrev:
Så oseriöst du är.lars_stefan_axelsson skrev:
Skriv rakt ut vad du menar istället för att gömma dig.
Du länkar ”starkt ord” till not suffer fools gladly, vars innebörd är att man inte har tålamod med människor man betraktar som dumma. Skriv i så fall rakt ut vad du vill kalla mig i stället för att gömma personangreppet i en länk. Eller ännu bättre: håll dig till sakfrågan.
Redigerat:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 370 inlägg
Nej, vi får ju inte det här.Sittställning skrev:
Jag har ju gjort det hela tiden. Men det är dags att inse att det är meningslöst.Sittställning skrev:
Gott så. Det är det ignorera-funktionen är till för.
Så du får sista ordet, ja alla sista ord, jag slipper se dem från och med nu.
Innerslänten behöver inte luta nedåt, det kan även vara vågrätt eller luta uppåt.lars_stefan_axelsson skrev:
Även skiljeremsan mellan vägbanan och GC-banan kan vara terräng.
Jag tycker inte att "vi" ska hitta på en ny regel för just den omständigheten. Jag tycket att vi ska generalisera och att alla som sysslar med någon slags myndighetsutövning eller på annat sätt är i maktställning ska handla i andan hos polislagen 9§, 2st.lars_stefan_axelsson skrev:
Inte bokstavligen förstås (om det nu behöver påpekas) men i andan som säger att man bör fria om skadan är obetydlig eller obefintlig. Ja, det är upp till varje maktutövare att själv göra den bedömningen. "Godtycklighet" säger väl Sittställning, men goda bedömningar är inte godtyckliga.
Klicka här för att svara