Tagg: vind
Här samlar vi allt om vind.
Andra taggar som innehåller ordet vind är: kallvind, kattvind, vindskiva, vindpapp, vindskivor, vindskydd, inreda-vind, isolera-vind, mögel-i-vind, vindskiveplåt
-
G
Hur tycker ni jag ska göra med isoleringe på vinden ?
Har köpt hus från 60/70 tal. Som ni ser på bilderna så är det rätt slarvigt isolerat och huset har haft fukproblem på vinden men inte i... -
P
hur isolera vind
hej. jag har två funderingar som jag gärna tar emot synpunkt på 1. jag har tänkt isolera taket på vinden. slik det är nå består taket av... -
D
Nya byggregler - inredning av vind
Hej! I och med de nya byggreglerna ska det nu underlättas att inreda vindar till bostäder i bostadshus (PBL 9 kap 60 §). Det står på boverket... -
X
Isolerat om vinden. Ökad förbrukning
Vi har i december haft en firma här (välrenommerade och har avtal via "Villaägarna". Tidigare besiktningsmän har tyckt att isoleringen på vinden... -
S
Ventilation vind, självdrag.
30-tals hus som saknar ventilation i dagsläget, tänkte borra hål för ventilation på varje kortsida. Kan det vara någon vits med att sätta sånna... -
E
Hur drar jag nätverkskabel från vind till takfot?
Som titeln säger, hur drar jag enklast nätverkskabel från vind till takfot för inkoppling av kameror? Som ni ser på ritningen nedan har vi en kort... -
Tilläggsisolera vinden själv?
Hej Har Googlat och läst på hur man ska isolera vinden själv. Har gjort ett skiss på hur jag har tänkt det ska ser ut. Ser det rätt ut? Det är... -
C
Mikrobiell påväxt i vinden
Hej, vi ska eventuellt buda på ett hus vi har kollat på. När jag läser protokollet så står det att det finns mikrobiell påväxt i vinden. Hur... -
D
Mård, råtta eller vad är det på vinden 😳
Vi har besökare på vinden. Vaknar på natten av dunsar och att det tassar omkring där uppe. Plötsligt börjat lukta fisk i hallen. Anticimex kommer... -
M
Svartmögel på vinden - önskar råd om åtgärd
Vi bor i ett kedjehus från 1970. Vi har upptäckt att vi har svartmögel på vinden, som tur är dock enbart på gipsskivorna som sitter på gavlarna...