Tagg: värmepump
Här samlar vi allt om värmepump.
Andra taggar som innehåller ordet värmepump är: luftvärmepump, bergvärmepump, frånluftsvärmepump, luft-vatten-värmepump, luftvattenvärmepump, luft-luftvärmepump, värmepump-luft-vatten, poolvärmepump, jordvärmepump, luftluftvärmepump
-
B
Fråga om värmepump
Hej, Vi har en Nibe S735 med golvvärme nere och radiatorer uppe. Nuvarande kurva är 6 med förskjutning 0, men det är kallt på nedervåningen... -
U
Hur funkar dessa? Är det filter till värmepumpen? Hur rengör jag dem?
Har försökt söka mig till hur jag rengör filtrena till en gammal Nibe fighter 1215. Armarna till ventilerna låg på värmepumpen. Ngn har tagit bort... -
M
Effekttariff och fasfördelning. Har ingen betydelse eller?
Det här är kanske en dum fråga men det får jag ta. I sökandet efter ny värmepump så är 1 vs 3-fas en del av det hela. Att 3 fas (som jag har... -
Hur öppnar jag denna kopplingsplint? Nibe Fighter 1215 värmepump
Hej, Ska byta ett reläkort och behöver släppa dessa sladdar, har en reservdelspump så jag måste mao va rädd om kortet när det monteras ut. De... -
M
Byta ut värmepump CTC
Hej, Vårt första hus och vår CTC från 2007 verkar hålla på att ge upp. Har fått offert på 149 000 för att byta ut den mot CTC EcoAir 708M med... -
Byta utedelen luftvatyen värmepump
Har tänkt komma billigare undan och byta bara utedelen i mitt luftvatten system. Eller rekomenderar någon nåt annat? Jag har en 15+ år gammal... -
N
Fylla på köldmedium värmepump
Hej köpte hus 2022 av en dement gubbe så fick inte riktigt någon genomgång av nånting fått lista ut de mesta själv.. såg idag att mätaren på... -
T
Vilken luft/luft värmepump ska man satsa på?
Byggt till kök/veranda på 35 kvm + drygt 100 kvm gammal del. 2 sovrum ovanvåning där tanken är att sätta in den gamla luft/luft-pumpen. El-... -
A
Frågor om bergvärme med Thermia värmepump
Vi köpte hus i år och denna gången så var det begvärme. Pumpen som vi har är en Thermia Diplomat Optimum G3. Vi är lite osäkra på hur den... -
Frekvensstyrd/inverter bergvärmepump mot grundvattenvärme?
Hej! Bor i en 230 kvm villa i Malmö med golvvärme i hela huset (både ovan- och undervåning). Har en 22 år gammal NIBE 1210 kopplad till...