Tagg: värmepump
Här samlar vi allt om värmepump.
Andra taggar som innehåller ordet värmepump är: luftvärmepump, bergvärmepump, frånluftsvärmepump, luft-vatten-värmepump, luftvattenvärmepump, luft-luftvärmepump, värmepump-luft-vatten, poolvärmepump, jordvärmepump, luftluftvärmepump
-
P
Delad effektvakt värmepump & laddbox?
Hej, Jag ska skaffa en laddbox 7,4kW att sätta på garaget. Idag har jag: - 25A huvudsäkring. (går nog att säkra upp lite) -Diazedcentral i... -
Funderar på en bergvärmeinstallation
Hej! Tänkte kolla om det finns något att tänka på med planerad bergvärmeinstallation innan jag bestämmer mig helt. Installatören har gjort en... -
G
Radiatorslinga i gammalt hus (bilder)
Hej på er. Håller som bäst på att ta in offerter på nytt värmesystem, luft/vatten lutar det mest mot då huset är ca 115kvm och är beläget i... -
D
Dra el för värmepump - parallell eller utökad central?
För några år sen tog jag hjälp av en elektriker för att fixa el till pool och utekök på ovansidan av tomten. Det enklaste var då att sätta upp en... -
C
Bosch värmepump - status efter återställd ström
En inkommande fas gick och den larmade och jag stängde av bergvärme systemet med av/på knappen på framsidan. Efter jag återställde strömmen så... -
Ta bort ett vatten element
Hej. Jag har precis köpt mig ett hus och renovera. Skulle behöva plocka bort ett element. Detta element ligger lite lägre vad dom andra gör i... -
A
Inget tryck i expansionskärlet
Hej, Upptäckte att jag inte hade något tryck i mitt expansionskärl, vid bergvärmepumpen, manometern säger noll. Samt att det ibland kommer lite... -
K
Hur höjer jag trycket i expansionskärlet?
Jag är nyinflyttad i hus med bergvärme och golvvärme. Tycker golven är för kalla och tror mig ha lokaliserat felet till expansionskärlet. Trycket... -
I
Luft luft värmepump, värme och kyla till övervåning
Hej! Tror ni det fungerar om man placerar en luft luft värmepump på denna vägg (blå markering) om man vill ha värme och kyla upp till övervåningen? -
S
Värmepump, Mitsubishi Hero, knäppande ljud som följer fläkthastighet
Hej! Jag har en mitsubishi hero sen ca 3 år tillbaka. I somras har den väl mestadels stått av men lite på på ac när det var varmt som saten...