Tagg: värme
Här samlar vi allt om värme.
Andra taggar som innehåller ordet värme är: golvvärme, värmepump, luftvärmepump, bergvärme, värmesystem, bergvärmepump, fjärrvärme, vattenburen-golvvärme, frånluftsvärmepump, luft-vatten-värmepump
-
G
Elementskydd mdf (tål värme?)
Har byggt ett element skydd i mdf och rotting nät på fronten. Kände nu på undersidan av topp skivan att det va väldigt värmt. Är detta något man... -
Stänga av elpatron för vattenburen värme?
Tänkte ta hjälp av er då jag fått otroligt bra respons här på andra nybörjar (och dumma) frågor. Jag har alltså en panna från 80 talet som just... -
A
Köpa hus med avstängd värme men tappat vattensystem.
Hej! Vi är igång med att titta på hus och har hittat ett vi är villiga att buda på. Dock har värmen stått avstängd i minst 6 månader. Systemet... -
J
Varför fungerar inte min fläktkonvektor?
Hej, Jag har köpt en villa där en fläktkonvektor, som är vattenburen, finns i köket. Det är en Kickspace 800. Huset drivs av fjärrvärme. Förra... -
M
Ingen värme i elementa plötsligt!
Hejsan! För en stund sen så fyllde jag på med vatten till fjärrvärme och den var inte jätte låg innan jag fyllde på den, kände på elementen... -
R
Energiförbrukningen har ej minskat markant efter inst. luft/vatten vp.
Hej, Vi har sedan mitten av 2024-12 installerat en luft/vattenvärmepump Thermia iTec Eco Compact 8kw. Tidigare har vi haft en elpatron... -
T
Öka värmen vattenburen golvvärme uterum
Hej! Flyttade in i ett hus i höstas som har ett inglasat uterum på gjuten platta med vattenburen golvvärme som är kopplad till husets... -
N
Golvvärme värmer inte
Hej Jag har vattenburet golvvärme i hela huset. Vi har bott i huset i snart ett år. Vardagsrummet har två termostat så man kan reglera värmen... -
Isbildning i LLVP utomhusdel *värmer ej*
Toshiba Daisekai. Sen igår varit dålig uppvärmning inomhus trots maxinställningar. Såg att det var isbildning och total ocklusion i det rör på... -
Varför går värmen ned så snabbt i utblås från FTX
Mitt Utblås från FTX blir kallt fort då värmen avstängd. Jag har nyligen bytt min gamla Minimaster i köksfläkten till ett aggregat på vinden som...