Hej.
Jag har en pump som jag skulle vilja starta om temperaturen på en sensor överstiger 50grader (i en kamin) för att förhindra kokning. Men jag vill också att den startar om en annan sensor (på vinden) understiger 2 grader för att förhindra att rören fryser

Jag har letat runt och inte hittat någon normapparat som kan göra detta åt mig. Mätpunkterna är ca 10 meter bort från elskåpet och är vanliga temperatursensorer, liknande dom i golv mm.

Någon som har några tips på vad man kan köpa?

• Gilla
Biggle
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Blir då 1 termostenhet med 2 sensorer som kopplas paralellt NO på utgångarna, Nere 50 C och uppe 2 - 5 C. Något sånt här kan gå.

[länk]

[länk]

EDIT Det går att skarva på givarna till 20 meter minst
Toppen. Beställer en och testar, bra pris för övrigt.

R roli skrev:
Du kollade inte på amazon innan din beställning? Synd i så fall [länk]
Vad är det för skillnad på de jämfört med den i Amazonlänken i inlägg #2?

Priset, den i första länken kostar 26,72 euro + ev. frakt medans de på amazon kostar mellan 109-229 kronor beroende på vem som säljer och hur fort den kommer. Dessutom fraktfritt hos en del.

R roli skrev:
Priset, den i första länken kostar 26,72 euro + ev. frakt medans de på amazon kostar mellan 109-229 kronor beroende på vem som säljer och hur fort den kommer. Dessutom fraktfritt hos en del.
Ja, men det är ju en Amazonlänk med i samma inlägg till betydligt lägre pris.

K Kane skrev:
Ja, men det är ju en Amazonlänk med i samma inlägg till betydligt lägre pris.
😢 oops, så kan det gå när man inte läser ordentligt och klickar på allt. 😳

• Gilla
Kane
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Blir då 1 termostenhet med 2 sensorer som kopplas paralellt NO på utgångarna, Nere 50 C och uppe 2 - 5 C. Något sånt här kan gå.

[länk]

[länk]

EDIT Det går att skarva på givarna till 20 meter minst
Har nu installerat den, funkar klockrent. Tack för bra tips.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.