Tagg: snedtak
Här samlar vi allt om snedtak.
Andra taggar som innehåller ordet snedtak är: snedtak-gipsa, isolera-snedtak, kattvind-snedtak-isokering-luftspallt, bastu-snedtak, taklist-snedtak, stort-snedtak, snedtak-gardiner-solskydd-fönster, isolera-snedtak-i-garage, juteväv-snedtak-vävspänna, snedtak-dagsljus-golvarea-beräkna-fönster
-
Snedtak toalett, blir det för trångt?
Har börjat fundera på en takkupa på övervåningen med en liten balkong och då behöver jag flytta toaletten. Toaletten idag är nästan på samma... -
R
Våtrum regler snedtak.
Hej! Blir inte klok på regler om snedtak men tolkar det som att det är zon 1 som gäller? Taket börjar 135cm från golvet och ett badkar ska stå... -
S
Siemens köksfläktsskorsten: Kapa för snedtak + fästen
Jag ska byta köksfläkt till en från Siemens i mitt kök med snedtak. Det som kallas skorsten består av två delar som skjuts in i varandra. De är... -
A
Platsbyggd hylla (snedtak) - hur fästa hyllplan?
Har tittat på ett par trådar men inte riktigt kommit underfund med hur jag bäst sammanfogar väggar och hyllplan i en hylla jag vill bygga i... -
P
Isolerad snedtak i kattvind: ångbroms?
I samband med takomläggning satte jag vindduk på takstolarna och byggde på konstruktionen 22 mm innan råsponten monterades; fattigmans-luftspalt... -
B
Taklist för snedtak i frigolit?
Någon som vet var man kan köpa en taklist för snedtak (ca 135*) i frigolit? (polystyren) Skulle vara så jäkla skönt att bara limma upp den utan... -
T
Garderob snedtak
Hej! Någon som har erfarenhet av att bygga garderob i snedtak? Tänkte eventuellt använda Ikeas PAX garderober enligt följande en 50+ en 100 stomme... -
D
Spottar i 45% snedtak
Hej, Ni har har infällda spottar i 45 graders snedtak, hur har ni löst det? MVH Daniel -
B
Ventilationsrör i snedtak - Blir det värmeförluster?
Jag vill (måste) dra tre 150 cm långa rör med diameter 125 mm parallellt i ett snedtak som rymmer 195 mm Rockwool och lite luftspalt här och där... -
G
Luftspalt snedtak inför isolering
Hej, Tänkte börja isolera sommarstugan som har snedtak. Är helt och hållet en nybörjare kring detta men har läst mig till att det måste finnas...