Har köpt ett gammalt torp från 1910 som står kallt på vintern. På snedtakets insida sitter det någon sorts gullfiber och sedan treetexskivor som luktar unket vilka måste bort.
Hur gör jag bäst för att bygga upp väggen igen, få någorlunda isolerat och bevara konstruktionens naturliga drag? Jag tänkte i vilket fall avsluta med dubbelfasspont. Är cellulosafiberplattor och ångspärr en bra lösning?
Vi tänker använda torpet sporadiskt under vintern
Hur hade ni gjort?