Har börjat fundera på en takkupa på övervåningen med en liten balkong och då behöver jag flytta toaletten.
Toaletten idag är nästan på samma ställe men i behov av renovering och alla rör kommer upp ur golvet idag så jag behöver ändå riva upp golv m.m.
Lite bakgrundsinfo är att vi har en toalett till på entré våningen samt dusch i källaren.

Tanken är att planlösningen ska bli något åt det här hållet:

Skiss av ett badrumsplan med toalett, handfat och markerade snedtak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det kommer vara snedtak inom det sträckade området och jag gjorde en enkel skiss om det kommer bli med en person som är lite drygt 1,9m lång:

Silhuett av person som testar att passera i snedtaksnära utrymme med måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Själv är jag ca 1,88m lång och har testat med en kartong som handfat och det är på det berömda att jag inte slår i huvudet när jag ska ta mig förbi.
Har räknat med ett handfat som är ca 44cm djupt och det finns ju grundare modeller

Vad tror ni, kommer det bli för trångt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.