Tagg: ryggåstak
Här samlar vi allt om ryggåstak.
Andra taggar som innehåller ordet ryggåstak är: ryggåstakstol, ryggåstak-sneda-fönster, spots-i-ryggåstak
-
P
Hur hade ni gjort för att få bättre takhöjd i detta stall?
Hej! Köpt gård för cirka ett år sedan och är i full fart med att renovera och bygga om ett gammalt grisstall så att det går att husera hästar... -
H
Ryggåstak, Bandtäckning, Nockventilation
Hej, Sett flera trådar i detta med lite olika lösningar gällande luftning av tak. Vi har tagit in byggentreptenör för vår tillbyggnad med öppet... -
N
Ryggåstak vs Parallelltak
Hej! Jag håller på och bygger nytt med totalentreprenad. Det blir aktuellt med parallelltak på huset och har fått två alternativ. parallelltak... -
Söker belysningstips till ryggåstak med synliga takstolar
Har öppnat upp till nock på övervåningen och behöver tips. Vilken typ av belysning skulle passa bäst för denna typ av ryggåstak (se bild)? Har... -
K
Ryggåstak belastning
Vi har en stuga som är 6.40 m bredd och 10 m långt. Jag vill gärna bygga ryggåstak. Mannen säger att det är bökigt då befintligt tak ligger kvar... -
Luftspaltskiva+ mögelstopper+ ångbroms ryggåstak?
Hej! Undrar om en luftspaltskiva + mögelstopper behövs i mitt ryggåstak ? (som är uppbygg av takpannor/takpapp/ Råspont 23mm) tanken är att... -
Innertak ryggåstak
Hej, Vi har ryggåstak i en ganska avlång del av huset, totalt ca 75 kvm sammanhängande tak. Just nu är den delen endast reglad med 60 cc, och vi... -
V
Hur förstärker jag ryggåstak på bästa sätt?
Har ganska nyligen flyttat till hus. Har tummen mitt i näven, men har förstått att det är hit man vänder sig för tips och råd. Huset har en... -
Hur dimensionera, placera ljuddämpare och dra ftx i ryggåstak
Jag är i startgroparna att börja slutprojekteringen samt montage på FTX-systemet som skall in i nybygget (är vädertätt nu). Det är ryggåstak... -
E
Hur räknar man ut infästning för takbjälkar mot ryggåsen / ryggåstak?
Någon som vet någon bra och tydligt förklaring på SVENSKA om hur du måttar in takbjälkarna mot nockbrädan och hammarbandet? Det finns en uppsjö...