Tagg: cirkulation
Här samlar vi allt om cirkulation.
Andra taggar som innehåller ordet cirkulation är: cirkulationspump, värmecirkulation, luftcirkulation, cirkulationpump, golvvärme-cirkulation, självcirkulation, cirkulationsproblem, recirkulation, varmvattencirkulation, cirkulationsplats
-
B
Värmepump värmer dåligt/Dåligt cirkulation mellan våningsplan
Hej, Jag behöver hjälp att förstå ett värme- och ventilationsproblem i mitt radhus och försöker därför beskriva förutsättningarna så tydligt som... -
B
Hur stänger jag av cirkulationen för att lufta element?
Hej! Första vintern i huset och har upptäckt att tre element är helt kalla (de är alla "på rad" i angränsande rum). Tänker att jag borde testa... -
A
Värmeflyttare kall luft
Hej! Någon som vet om det finns någon annan värmeflyttare än airmove som flyttar kall luft till varmare rum? I alla beskrivningar jag läst står... -
J
Dålig cirkulation i en slinga på golvvärmen
Hej Har en panna (nibe 360p) men golvvärme i två plan. Jag har problem med att en slinga i vardagsrummet på nedervåningen inte blir varm... -
Bygga in friskluftsventiler
Hej, Har byggt in alla gamla traditionella friskluftventiler i alla rum på en 1920tals hus och satt in nya 3glasfönster med friskluftventiler i... -
G
Varför så dålig cirkulation genom kulvert
Hej! Vi satte in en ny vedpanna med två ackumulatortankar förra hösten nere i källaren. Vi passade även på att gräva ner en kulvert över till... -
ska man ha lufthål i nyputsad fasad in till skalväggen?
Hej Gamla huset från 1955 har trästomme sen tegelfasad och längst ner enligt bilder små öppningar för vattenavrinning samt kanske för att det ska... -
Fjärrkoppla cirkulations pump till poolvärmepump
Min VP till poolen styr idag även pumpen. Problemet är att jag inte kan köra bottensug genom brädavloppet pga att det då blir för lågt flöde genom... -
T
Laddomat 21 problem med cirkulation
Hej! Problem med vedpanna och cirkulationen till tankarna. Hej! Vedpannan blev väldigt varm så jag fick strypa luften och döda elden. Då insåg... -
Öka cirkulation via kulvert värmepump
Hej! Har en bergvärmepump som heter thermia diplomat optimum 10. Den står i pannrum som ligger i samma byggnad som vårat garage, i pannrummet...